پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نماینده ولی فقیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان اینکه شهادت، مرگ در راه هدف است و خود هدف نیست، گفت: بسیاری از ارواح شهدا بر خانواده، جامعه و مسائل و موضوعات ناظر هستند و در مورد بسیاری از مسائل پیام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند،حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و خانواده‌های  شهدای نیروی هوایی خراسان جنوبی، ضمن تبریک دهه کرامت، آیاتی از قرآن کریم را قرائت و اظهار کرد: پیغمبران با آرمان‌های الهی و ربانی مبعوث می‌شوند و بشارت بشریت کاری نیست که به صرف دعوت انجام شود، کار بسیار سختی است که در مقابل هواهای نفسانی انجام می‌شود.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند دین در عبادات رسمی خلاصه می‌شود و اگر این چنین بود پس چرا پیامبران در کنار خود بازوی نظامی داشتند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه افزود: در مقابل روح بزرگ شهدا تواضع می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم توفیق راه آنها را به ما نیز عنایت فرماید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه شهادت، مرگ در راه هدف است و خود هدف نیست، تصریح کرد: بسیاری از ارواح شهدا بر خانواده، جامعه و مسائل و موضوعات ناظر هستند و در مورد بسیاری از مسائل پیام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بالاتر از مقام شهادت، مقامی نیست، اما یک استثناء هم وجود دارد، گفت: کسانی که با تمام توان تا مرز شهادت برون و دشمن را ناکام بگذارند و تا زنده هستند راه شهدا را ادامه بدهند اما به شهادت نرسند، مقام این‌ها از شهادت بیشتر است.

حمید مصطفوی، فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشگر خلبان حسینی خور خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: امروز اولین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش با هدف ترویج فرهنگ شهید، ایثار و شهادت در کنار تجلیل از خانواده های ایثارگران برگزار خواهد شد.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش خراسان جنوبی 9 شهید تقدیم کشور کرده است که 5 نفر از این شهدا خلبان، 3 نفر شهید فنی و یک سرباز شهید بودند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشگر خلبان حسینی خور خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدای خلبان استان در ماموریت‌های خاصی به شهادت رسیده‌اند، گفت: از جمله این شهدا، شهید حسینی که اکنون نام پایگاه به نام این عزیز می باشد، در پروازی که نماینده امام در سپاه و ارتش و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای بازدید از جبهه جنگ از تهران به مقصد اهواز می بردند، به شهادت رسیدند.

مصطفوی عنوان کرد: شهید رامین فر و غفوری نیز از امرای شهید نیروی هوایی هستند که اصالتا اهل روستای پهنایی شهرستان قائن می باشند، که در عملیات کمال 99 به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهدای خلبان استان در ماموریت‌های خاصی به شهادت رسیده‌اند، گفت: در اولین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش از اولین شهید مدافع حرم، شهید بصیری‌پور و آخرین شهید مدافع وطن، شهید ایمان یوسفی و خانواده‌های ایشان تجلیل به عمل خواهدآمد.

انتهای پیام/ط

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha