جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه محمود آباد

حوزه/ امام جمعه محمود آباد، استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را ویژگی و شاخصه اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همان مسیری که اهل بیت(ع) حرکت کرده اند، گام برداشته اند و همین امر برای این ملت عزت آفرین بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در مراسمی که به مناسبت دهه کرامت در این شهرستان برگزار شد بر ضرورت بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) در همه شئونات زندگی تأکید کرد و گفت: جامعه امروزبیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت است.

وی بابیان این که اهل بیت(ع) در برابر ظلم و استبداد دشمنان ایستادند و از اسلام ناب دفاع و حراست کردند، افزود: جایگاه امروز دین مرهون تلاش ها و مجاهدت های ائمه معصومین(ع) و همچنین علمای بزرگ دین است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه امروز دین و ارزش های الهی در دنیای امروز مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان دین و اهل بیت(ع) برای ضربه زدن به دین هم قسم شده اند.

وی با بیان این که جامعه اسلامی امروز از معارف اهل بیت(ع) فاصله گرفته، افزود: به وجود آمدن گروه های تکفیری نظیر داعش در منطقه نتیجه دوری امت اسلامی از معارف اهل بیت(ع) است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که راه اهل بیت(ع) مسیری روشن است که به سعادت و رستگاری می رسد، بیان داشت: تجربه ثابت کرده کسانی که مسیر اهل بیت(ع) را پیمودند به سعادت و تعالی دست یافتند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) پس از خود دو امانت مهم را نزد امت به یادگار گذاشته اند، گفت: راه سعادت امت اسلامی در گرو تبعیت از قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی بااشاره به این که بدون اهل بیت(ع) راه به جایی نخواهیم برد، خاطرنشان کرد: راه سعادت و رستگاری امت اسلام تنها در تبعیت از اهل بیت(ع) و ادامه همان راهی است که آن بزرگواران آغاز کردند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که اهل بیت(ع) بزرگترین و مهم ترین پشتوانه نظام اسلامی است، تصریح کرد: با بهره گیری از معارف و سیره اهل بیت(ع) می توانیم در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان بیاستیم.

وی، استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را ویژگی و شاخصه اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همان مسیری که اهل بیت(ع) حرکت کرده اند، گام برداشته و همین امر برای این ملت عزت آفرین بوده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که اگر امروز می بینیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف عزتمندانه حضور دارد به برکت اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران در تلاش هستند با هجمه های مختلف جایگاه اهل بیت(ع) را در نظام اسلامی تضعیف کنند.

وی با بیان این که امروز باید هوشیار باشیم چون دشمن در کمین انقلاب و نظام اسلامی نشسته است، خاطرنشان کرد: دشمن فکر می کند با فشار، تهدید و تحریم می تواند ملت بزرگ ایران را از مسیر اهل بیت(ع) جدا کند.

امام جمعه محمود آباد در پایان سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از سبک زندگی اهل بیت(ع) در زندگی آحاد جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: اهل بیت(ع) هیچ گاه اهل سازش با دشمن نبودند و تا آخری لحظه مقتدرانه در برابر ظالمان و زورگویان ایستادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha