شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد هادی مفتح

حوزه/ جامعه برای اجرای عدالت نیازمند توجه به سیره اهل بیت(ع) است. بی توجه به سیره علمی معصومین(ع)، منشاء همه مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام  والمسلمین مفتح در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، ضمن تسلیت شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: حضرت علی(ع) دارای ابعاد شخصیتی زیادی بود که خیلی از این ویژگی ها در بین مردم و مسلمانان هم غریب مانده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عدالت خواهی، دفاع از مظلوم، رسیدگی به فقرا و ایتام و ده ها ویژگی دیگر که از او شخصیتی چون امیر المؤمنین(ع) ساخت. اما دنیا قدر  این امام(ع) را نداست و با به شهادت رساندن این امام عزیز، مردم را از هدایت بازداشتند.

وی اظهارداشت: حضرت علی(ع) آن قدر اهل عدالت و حفظ بیت المال بودکه حتی نسبت به برادر خود اجازه دست درازی نمی دهد. دشمن و حتی مؤلفان مسیحی زبان به عدالتش می گویند و نمی توانند عدال  امام اول شیعیان(ع) را پنهان و کتمان کنند؛ ولی با وجود اعتراف حاضر به پذیرش حق نمی شوند و در جهالت می میرند در مرگ جاهلیت از بین می روند با اینکه به نور حقانیت رسیده بودند.

حجت الاسلام  والمسلمین مفتح گفت: اما امروز عدالت کجای داستان است. امروز سیره اهل بیت(ع) کجای زندگی و کسب و کار ما قرار دارد. قطعا مشکلات جامعه در همین اجرا نشدن و عمل نکردن به سیره اخلاقی و عملی اهل بیت(ع) قرار دارد.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha