پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خدیوی

حوزه/ کارگاه آموزشی روحانیون و استادان معارف اسلامی به همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، کارگاه آموزشی روحانیون و استادان معارف اسلامی، عصر پنجشنبه با حضور مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌ شرقی، امروز در کارگاه آموزشی روحانیون و استادان معارف اسلامی در دانشگاه آزد اسلامی با تشریح عملکرد حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری، اظهار داشت: در دو سال ‌راه‌ اندازی این معاونت برگزاری نشست ‌ها، کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های دانش ‌افزایی استادان از مهمترین برنامه‌ ها بوده که نخستین کارگاه دانش ‌افزایی استادان معارف اسلامی سال 95 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و مورد استقبال استادان قرار گرفت.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ های آذربایجان شرقی، اجرای طرح تمرکززدایی را از دیگر فعالیت ‌های نهاد نمایندگی دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون امور مربوط به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ ها از قبیل مصاحبه، تشکیل پرونده و ... در استان انجام می‌ گیرد و ارتباط استادان با مرکز به ارتباط استانی تبدیل شده است.

وی از راه ‌اندازی سیستم نرم ‌افزاری معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیران گروه معارف دانشگاه‌ های استان با سامانه نهاد مرتبط شده ‌اند و ارتباطات و مکاتبات به صورت الکترونیکی انجام می‌ گیرد.

حجت الاسلام خدیوی گفت: مرکز سلامت نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز راه اندازی و نشست‌هایی مرتبط در این مرکز برگزار شده است.

وی افزود: سعی شده در گروه‌ های معارف اسلامی دانشگاه ‌ها از افرادی که رشته تخصصی آنها معارف اسلامی است به ویژه روحانیت بیشتر بهره گرفته شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری با اشاره به رسالت سنگین اساتید در انتقال ارزش‌ های انقلاب به نسل جوان تصریح کرد: ما باید تاریخ ایران را به نحو مطلوب و شایسته به نسل جوان و دانشجویانی که قرار است در آینده نه چندان دور زمام امور کشور در زمینه‌ های مختلف را به دست بگیرند، انتقال دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رشد و اعتلای انسان در دوره‌ جوانی اتفاق می‌افتد و نقش تأثیرگذار و روحیه کار جهادی داشتن در دوره جوانی شکل می ‌گیرد، اگر جوان بخواهد نخبه علمی و اخلاقی شود باید در دوران جوانی پشتکار و همت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha