جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند گفت: مسئولیت روحانیت و مسئولان عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح، فوق العاده مضاعف است، چرا که نماینده دین و اسلام و روحانیت در نیروهای مسلح هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان مرند، با اشاره به حساسیت وضع امروز نظام اسلامی، اظهار داشت: امروز در یک پیچ تاریخی خاصی قرار گرفته ایم که نیازمند دقت، مراقبت و تلاش و جهاد بیش از پیش مسئولین و همراهی مردم است چرا که دشمن منتظر یک لحظه غفلت و فرصت برای نفوذ و تاثیرگذاری است.

وی افزود: عملکرد تمامی مسئولان انقلاب اسلامی در جلب اعتماد مردم و یا سوء استفاده دشمنان نقش دارد، باید مراقب و هوشیار باشیم تا با عملکرد ضعیف خود بهانه به دست دشمن ندهیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران چهار دهه با عزت به راه خود ادامه داده و از این به بعد نیز با حمایت مردم استوار خواهد ماند.

امام جمعه مرند همچنین با اشاره به تضاد جمهوری اسلامی با دشمنان و برخی کشورهای دنیا، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان فرمودند باید نوع تعامل جمهوری اسلامی ایران با دنیا و دیگر دولت ها مورد دقت بیشتر قرار بگیرد.

وی افزود: تا فرهنگ جهادی و ایثار و شهادت و اعتماد به مردم وجود دارد، دشمن و استکبار راهی به پیش نخواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در بخش دیگری با اشاره به جایگاه نیروهای مسلح در جامعه عنوان کرد: نیروهای مسلح نیز با اصل نظام مرتبط هستند و دارای جایگاه ویژه ای هستند، نیروی انتظامی نیز همیشه در میدان و با مردم در ارتباط است.

امام جمعه مرند ادامه داد: مسئولیت روحانیت در نیروهای مسلح، فوق العاده مضاعف است، چرا که روحانی نماینده دین و اسلام و روحانیت در نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به حساسیت نقش نیروهای مسلح در جامعه تاکید کرد: نوع تعامل با مردم، نوع مصرف از بیت المال و پایبندی به قانون در نیروی انتظامی زیر ذره بین مردم و جامعه قرار دارد

نیروی انتظامی نماد امنیت مملکت است

حجت الاسلام اسلام غلامی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به این که تغییر دولت ها تاثیری در عملکرد نیروهای مسلح ندارد، اظهار داشت: فعالیت دولت اصولگرا و اصلاح طلب تاثیری در عملکرد نیروهای مسلح ندارد، چرا که آن ها تابع محض ولایت فقیه هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئولیت روحانیت و مسئولان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در نیروهای مسلح بسیار سنگین است.

وی در ادامه بر ضرورت مردم داری نیروهای مسلح تاکید کرد و اظهار کرد: در تشکیل و تکمیل پرونده های قضایی کارکنان نیروی انتظامی و مجموعه قضایی به خاطر اقتضای کارشان چون نسبت به اسرار مردم مطلع هستند باید رازنگهدار مردم باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان شرقی افزود: مدارا کردن با مردم باید در اولویت مجموعه انتظامی و قضایی باشد، ضمن اینکه قانون اجرا می شود باید به مردم بها داد.

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: نیروهای انتظامی باید با آداب و رسوم اسلامی با مردم و متخلفین برخورد کنند، نارضایتی های اخیر هم به برخی حق کشی ها و فسادهای اداری برمی گردد وگرنه مردم ما حافظ و خواهان انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام هستند و به آن عشق می ورزند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: نیروی انتظامی نماد امنیت مملکت است، اگر یک پلیس آداب معاشرت را رعایت کند مردم نسبت به نظام خوش بین می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha