جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مطهری اصل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از شرکت ۱۸۰ طلبه جدیدالورود در دوره «میثاق طلبگی» این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام محمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در مراسم آغاز دوره «میثاق طلبگی» مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان، در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد، برگزار شد، ابراز داشت: دوره میثاق طلبگی از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: ۱۸۰ طلبه جدیدالورود مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در کلاس های این دوره حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام مطهری اصل با تشریح اهداف برگزاری این دوره اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی با هدف آشنایی با مسائل اخلاقی و منش طلبگی برگزار می شود و در آن رسالت و اهداف طلبگی و تبلیغ تشریح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی زیر نظر اساتید مجرب اخلاق و تهذیب با ارائه مشاوره، در سر فصل‌ های گوناگون برگزار می‌ شود، ادامه داد: تبیین راه و رسم طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه و برگزاری دوره‌های اخلاق برای طلاب از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اخلاقی است.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طرح میثاق طلبگی در راستای آشنایی این افراد با حوزه و طلبگی و محک زدن خود جهت ورود به این فضا است، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌ های تربیتی، درس اخلاق و... را از جمله برنامه‌ های این دوره آموزشی برشمرد.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه در دوره آموزشی اخلاقی «میثاق طلبگی» متقاضیان ورود به حوزه با سیمای کلی حوزه و رسالت‌ های آن آشنا خواهند شد، تصریح کرد: در این مرحله افراد مومن، ولایی و علاقمند به طلبگی پالایش و جذب مدارس علمیه استان خواهند شد.

وی، آشنایی متقاضیان ورود به حوزه با برنامه‌ ها، بایدها و نبایدهای آن را از جمله اهداف برگزاری دوره توجیهی تربیتی طلاب جدیدالورود به حوزه برشمرد و گفت: طلاب پس از برگزاری این دوره با بصیرت و آگاهی و دارای شناختی نسبتا کافی وارد حوزه می ‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha