جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرک سطح دو حوزه

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: اگر می خواهیم که تحولی در اقتصاد کشور رخ دهد، باید آموزش کارآفرینی جایگزین فرهنگ مدرک گرایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعید فراهانی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در شرایط کنونی که بخش نسبتاً زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی کسب و کار مناسبی ندارند نظام آموزشی کشور باید به سمت ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد شغل برود نه این که ما خودمان زمینه ای ایجاد کنیم که جوانان بیشتر به دنبال کسب مدرک باشند و بعد بخواهند لزوماً شغل اداری و دولتی داشته باشند.

وی همچنین افزود: به موازات این که دولت می بایست بسترهای ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان را فراهم کند خود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز باید شرایطی مهیا که وقتی دانشجویی از دانشگاه بیرون آمده و وارد جامعه می شود ، خود بتواند در مسیر کارآفرینی حرکت کند.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: بدون تردید ما اگر در این مسیر حرکت کنیم، گام جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برداشته ایم ضمن آن که بدین وسیله از ظرفیت عظیم توان و نیروی علمی و فنی دانشجویان در جهت شکوفایی اقتصادی کشور استفاده می کنیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم ارتباط جدی تر واحدهای صنعتی و تولیدی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده تا وقتی که این ارتباط شکل صوری و فرمایشی داشته باشد، نه تولید بومی تقویت می شود و نه این که به معنای حقیقی کلمه شاهد اشتغالزایی پایدار و مولد هستیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha