جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارآفرینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تقویت فرهنگ کارآفرینی را یکی از بهترین راه های مقابله مقابله با معضل بیکاری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرارسیدن ششم مردادماه ، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: تقویت فرهنگ کارآفرینی در جامعه و ایجاد زمینه های لازم برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای امروز یک ضرورت بسیار مهم در فضای اقتصادی کشور است.

وی افزود: از این حیث یکی از بهترین راه های مقابله با معضل بیکاری در کشور به ویژه در بین نسل جوان دانشگاه رفته این است که ما فرهنگ کارآفرینی را در جامعه خود تبیین کرده و آن را به عنوان یک ارزش اجتماعی مهم جا بیندازیم.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم همچنین گفت: در این راستا هم نیاز به فعالیت جدی بخش دولتی داریم و هم تحرک و پویایی بیشتر در بخش خصوصی تا به یاری خدا ، ثمره این اقدامات آن باشد که زمینه های لازم برای کارآفرینی در کشور فراهم گردد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای را باید بیش از گذشته جدی گرفت، خصوصاً در فضای فعلی که بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی ما یا بیکار هستند یا در رشته هایی غیر از تخصص و آموزش هایی که دیده اند، به فعالیت می پردازند.

۳۱۳/۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha