جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه

حوزه/ عضو هیئت علمی پردیس دانشگاه تهران تصریح کرد: جذب دانشجو در نظام آموزشی باید متناسب با نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشد.

دکتر قدرت الله باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در حال حاضر در بسیاری از رشته ها حتی شهرهای کوچک نیز اقدام به جذب دانشجو در مقاطع گوناگون می شود و حال آن که متاسفانه دست کم در برخی رشته ها، میزان جذب تناسبی با نیازهای روز جامعه و اقتضائات کنونی کشور ندارد و لذا این مساله باعث تشدید معضل بیکاری فارغ التحصیلان این رشته ها می شود.

وی افزود: مشکل بعدی ما از آن جا ناشی می شود که بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان به دنبال جذب در نهادها و ارگان های دولتی هستند و حال آن که ما باید در تغییر این نگاه و رویکرد بکوشیم و کاری کنیم که دانشجویان بیش از پیش بعد از دوران فارغ التحصیلی خود به فکر کارآفرینی باشند نه این که کسی یا نهادی آن ها را بر سر یک کار دولتی بگمارد.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: البته این تغییر نگاه و رویکرد زمان بر است و نباید انتظار داشت که در مقطع زمانی کوتاهی، همه اهداف در این باره محقق شود اما بی شک با تغییر نگاه و البته عزم و اراده جدی می توان به این سمت در میان مدت و درازمدت حرکت کرد و ثمرات آن را در شکوفایی و تحمل جامعه به نظاره نشست.

وی گفت: واقعیت آن است که امروزه نسل جوان پس از تحصیلات متوسطه با سختی های فراوان و عبور از کنکور و سایر مشکلات زمان تحصیل، انتظار دارند که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه دارای شغل مناسب و با حقوق بالا باشند و حالا آن که شرایط فعلی برای همه افراد این گونه نیست و باید واقعیت ها را به جوانان و خانواده ها گفت.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha