جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست میان ادیانی«یک مسیحی، یهودی و یک مسلمان: در حال گفتگو»

حوزه/ انجمن «شورای روابط انسانی» در کالیفرنیا میزبان نشست شام و گفتمان میان ادیانی با عنوان «گفتگوی یک مسیحی، یک یهودی و یک مسلمان» خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از latimes، انجمن «شورای روابط انسانی» در شهر بربنک واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا، هفته آینده میزبان نشست شام و گفتمان میان ادیانی خواهد بود. این رویداد قرار است از ساعت 4 تا 7 بعد از ظهر در 29 جولای 2018 میلادی با عنوان «گفتگوی یک مسیحی، یک یهودی و یک مسلمان» در دانشگاه وودبری در این شهر برگزار شود و یک سخنران به نمایندگی از یکی از مذاهب ابراهیمی در آن به صحبت بپردازد.

برگزارکنندگان هدفشان را آموختن گفتمان میان پیروان ادیان مختلف بدون گرایش به خشونت و عدم مدارا اعلام کرده اند.

کشیش جاش پوچ از کلیسای انگلیکان سنت. دیوید، جان کریر از کنیسه یهودیان بربنک و برادر دانیال امین کولمن از سوی جامعه اسلامی وست والی و مرکز اسلامی بربنک سخنرانان این گردهمایی خواهند بود.

پوچ در این باره گفت: من نیامده ام که مسیحیت را تبلیغ کنم و بقیه هم برای تبلیغ ادیان شان اینجا نیستند. بلکه ما سه تن هستیم با سه دین مختلف و امیدواریم بتوانیم به جامعه نشان دهیم که ما قادر به صحبت با همسایگان و همکارانمان هرچند از دین و پیشینیه مذهبی مختلف هستنیم.

وی افزود: ما می خواهیم جامعه گفتمان مدنی را تجربه کند.

جان کریر نیز گفت که با توجه به جو سیاسی کنونی در کشور، او و همکارانش تصور می کنند که اکنون زمان مناسبی است که به مردم در جامعه بیاموزند که چگونه با همدیگر با شیوه ای مودبانه در خصوص تفاوت هایشان تعامل داشته باشند.

کریر افزود: هدف ما ایجاد یک الگوی گفتمان مدنی درجامعه است زیرا هر یک از ما می دانیم و باور داریم که این یک مهارت ارزشمند است که همه باید از آن بهره مند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha