جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی-مدیر حوزه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیت مازندران امروز نیز در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی پیشگام هستند، گفت: حضور در عرصه علما و روحانیت در دفاع از دین و انقلاب، موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه ها و هجمه های دشمنان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، امروز با مدیر جدید حوزه علمیه مازندران دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این دیدار با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) به سبقه تشیع مردم دیار طبرستان اشاره کرد و گفت: مردم مازندران در طول تاریخ عشق و ارادت خاصی به اهل بیت(ع) داشته و دارند.

وی با اشاره به این که مردم مازندران در ولایت مداری و تبعیت از اهل بیت(ع) تاریخ شفاف و روشنی دارند، خاطرنشان کرد: وجود هزاران امامزاده در این استان نشان دهنده ارادت قلبی این مردم به ائمه اطهار و فرزندان آنها است.

مدیر جدید حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش علما و حوزه های علمیه استان در ادوار مختلف تاریخ اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه مازندران در طول تاریخ شخصیت های بزرگی را پرورش داده که همواره مایه فخر و مباهات جهان اسلام و دنیای تشیع بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که جامعه حوزوی مازندران در جریان نهضت انقلاب همواره پیشگام و پرچم دار بودند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز علما و روحانیت این منطقه در استحکام پایه های انقلاب نقش بسیار محوری داشتند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش آفرینی مردم مازندران به ویژه روحانیت این استان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تقدیم حدود 400 شهید روحانی و طلبه شهید در دفاع مقدس نشان از نقش آفرینی پررنگ روحانیت مازندران در دفاع مقدس بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز و به ویژه نسل جوان نیازمند آشنایی با این جانفشانی ها و مجاهدت های علما و روحانیت هستند، تصریح کرد: با تلاش ها و مجاهدت های روحانیت با بصیرت و انقلابی، انقلاب اسلامی مشکلات و بحران ها را پشت سر گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب و روحانیت مازندران امروز نیز در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی پیشگام هستند، خاطرنشان کرد: حضور در عرصه علما و روحانیت در دفاع از دین و انقلاب، موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه ها و هجمه های دشمنان شده است.

سردار عبدالله ملکی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز در این دیدر ضمن تبریک انتخاب شایسته حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به عنوان مدیریت جدید حوزه علمیه استان، آمادگی مجموعه بنیاد حفظ  آثار  و نشر ارزش های دفاع مقدس به منظور همکاری با حوزه علمیه استان در راستای ترویج و نشر ارزش های دفاع مقدس را اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha