جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گزارشی از جشنواره مردمی کرامت در سیستان و بلوچستان

حوزه/ جشنواره مردمی کرامت از سوی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در استان سیستان و بلوچستان درحال پیگیری است و تاکنون با مشارکت مجموعه‌های مختلف مردمی و حضور خادمان حرم مطهر توانسته به دستاوردها و نتایج قابل توجهی برسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ استان سیستان و بلوچستان یکی از 11 استانی است که میزبانی جشنواره مردمی کرامت را بر عهده گرفته و با محوریت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اجرای برنامه‌های مختلف را با رویکرد مردمی‌سازی دهه کرامت دنبال می‌کند.

حضور خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در قالب کاروان سفیران کریمه در راستای پیگیری برنامه‌های جشنواره مردمی کرامت تاثیرگذاری قابل توجهی داشته است چراکه این افراد با همراه داشتن پرچم و متبرکات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان را به رنگ و بوی دهه کرامت معطر کردند.

کاروان سفیران کریمه طی سفر خود به سیستان و بلوچستان با پرچم متبرک حضرت معصومه سلام الله علیها و نذورات آستان مقدس در گردهمایی مدافعان حریم خانواده حضور پیدا کردند و همچنین از بیماران بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) عیادت کردند.

                                

این کاروان در سفر خود به زاهدان در جمع نیروهای پدافند هوایی و همایش «مثل حضرت معصومه سلام‌الله علیها» در سازمان تبلیغات اسلامی زاهدان حضور یافتند و همچنین با سه خانواده شهید دیدار و گفت‌و گو کردند.

همچنین، حضور در هنگ مرزی و همایش دختران آفتاب، جشن دهه کرامت در مسجد فاطمه‌الزهرا سلام‌الله علیها و مسجد جامع زاهدان نیز از دیگر برنامه‌های کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(س) در سفر به استان سیستان و بلوچستان بوده است.

بر اساس این گزارش، خادمان حرم مطهر بانوی کرامت با آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان دیدار و همچنین در مساجد علی بن‌ابیطالب علیه‌السلام، حسن بن‌علی، مولای متقیان و موسی بن جعفر علیهم السلام حضور یافتند.

حجت‌الاسلام مهدی پودینه، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های سفیران کریمه در این استان اظهار کرد: هر ساله شاهد حضور کاروان «زیر سایه خورشید» حامل پرچم متبرک حرم رضوی بوده‌ایم، اما توفیق تبرک میزبانی از کاروان حامل پرچم حرم حضرت معصومه سلام‌الل علیها را نداشتیم که خوشبختانه از سال گذشته این توفیق قسمت ما شد.

وی با بیان اینکه حضور خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در برنامه‌های دهه کرامت موجب  دلگرمی فعالان فرهنگی و مجموعه‌های مردمی شده است، گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم مدت بیشتری را میزبان این کاروان باشیم.

حجت‌الاسلام پودینه با اشاره به اهتمام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان نسبت به اجرای برنامه‌های جشنواره مردمی دهه کرامت عنوان کرد: اعزام ۱۷۰ نفر به حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به‌قید قرعه از میان شرکت‌کنندگان جشن‌های مردمی ویژه دهه کرامت، برگزاری همایش دختران آفتاب به مناسبت روز دختر و تجلیل از فعالان فرهنگی دختر از جمله برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

                               

مسئول ستاد هماهنگی جشنواره مردمی کرامت در استان سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی با اشاره به اجرای پویش لبخند کرامت در این استان اظهار کرد: درحال تلاش هستیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت خیرین و مجمومه‌های مختلف برای تامین جهیزیه نوعروسان و آزادی بانوان زندانی کمک‌های مالی مورد نیاز را جمع‌آوری کنیم.

امین اصفی با بیان اینکه در طرح نذر شادی اصناف مختلف به مناسب دهه کرامت خدمات رایگانی را به مردم ارائه می‌کنند، مطرح کرد: تلاش شده است تا به بهانه دهه کرامت بسیاری از خوبی‌ها در میان مردم ترویج شود تا طعم این دهه برای همگان قابل احساس و ماندگار شود.

وی از برکات حضور خادمان سفیران در استان سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان یاد کرد و ادامه داد: گرامیداشت دهه کرامت، تبرک جستن به پرچم آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و حضور خادمان این آستان مقدس در میان نیروهای یگان ویژه، مرزبان و مجموعه پدافند هوایی بهانه‌ای شد تا فرماندهان این مجموعه‌ها مرخصی‌های ویژه‌ای را به مناسبت این دهه برای کادر اجرایی و سربازان وظیفه مجموعه خود درنظر گیرند.

هر چند کاروان سفیران کریمه در استان‌های مختلف کشور به کار خود پایان داده است، اما همچنان برنامه‌های جشنواره مردمی کرامت با مشارکت مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها مجری طرح زیارت اولی‌ها، در 11 استان مختلف کشور درحال پیگیری است.

                              

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha