یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطبه عقد در مسجد

حوزه/ ۱۶۶زوج ایرانی و پنج زوج غیر ایرانی طی دهه کرامت با قرائت خطبه عقد در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خطبه عقد 166 زوج ایرانی طی دهه کرامت در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خوانده شد که 35 مورد از آن‌ها از اهالی الیگودرز، گلپایگان، سمنان، اصفهان، اراک، لاهیجان، ورامین، تهران و کرج بودند.

بر اساس این گزارش: همچنین، طی دهه کرامت زندگی مشترک دو زوج افغانستانی و سه زوج پاکستانی، آفریقای جنوبی با پاکستانی و هندی با پاکستانی در حرم مطهر بانوی کرامت آغاز شد.

زائرانی که در روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام رضا علیه‌السلام در اتاق عقد حرم مطهر حضور یافتند مهمان سفر کریمه اهل‌بیت(ع) بودند و به همه زوج‌ها در طول دهه کرامت نیز بسته‌های فرهنگی و متبرکات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اهدا شد.

گفتنی است: در روز میلاد امام رضا علیه‌السلام مراسم خطبه عقد 48 زوج و همچنین در روز میلاد بانوی کرامت نیز مراسم عقد 54 زوج در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شده است.

آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) دارای سه اتاق عقد است که در مناسبت‌های پر متقاضی از جمله نخستین و آخرین روز دهه کرامت از این سه اتاق‌ استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش: مردم استان قم می‌توانند در اعیاد مذهبی با مراجعه به اتاق عقد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برای استفاده از این اتاق عقد، ثبت‌نام کنند و همچنین، شهرستانی‌ها نیز برای ثبت‌نام باید به پایگاه اینترنتی حرم مطهر «amfm.ir» مراجعه کنند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha