پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تودیع و معارفه معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان این که حوزه غیر انقلابی کامل نیست، اظهارکرد: انقلاب بدون حوزه نیز عاقبت خوشی نخواهد داشت، بلکه این دو مکمل یکدیگر هستند و باید همراه هم باشند؛ باید انقلابی گری در حوزه‌های علمیه خواهران علنی شود؛ حوزه علمیه اگر پشتیبان و حامی نظام و ولی‌فقیه نباشد به هدف خود نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به اهمیت افراد در نظام گفت: اشخاص فرصت های بزرگ نظام و حوزه هستند که باید با استفاده از این ظرفیت آنها را به یک تیم مبدل کنیم.

وی افزود: معتقد هستیم که تا جایی که ممکن باشد، امور حوزه‌های علمیه خواهران به زنان سپرده شود و در حال حاضر دومین معاونت در حوزه‌های علمیه خواهران به بانوان سپرده می‌شود که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خانم ظهیری استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران از حوزه های علمیه کرمان و گلستان به عنوان استان هایی که مدیر خواهر دارند نام برد و گفت: تمام بانوانی که مسئولیت دارند و نقشی را ایفا می‌کنند، باید خود را نماینده اثبات کننده ظرفیت‌های زنان بدانند و امیدواریم که این نمایندگی را به خوبی به ظهور برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان کرد: خدمت به حوزه توفیقی بسیار ارزشمند است؛ اگر انقلاب اسلامی نتواند از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه استفاده کند و اگر حوزه‌های علمیه همراه نظام نباشد، هر دو زمین خواهند خورد.

وی با ذکر این مطلب که حوزه غیر انقلابی کامل نیست، اظهارکرد: انقلاب بدون حوزه نیز عاقبت خوشی نخواهد داشت بلکه این دو مکمل یکدیگر هستند و باید همراه هم باشند؛ در این عرصه انتظار من از معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران است که انقلابی گری در حوزه‌های علمیه خواهران علنی شود؛ حوزه علمیه اگر پشتیبان و حامی نظام و ولی‌فقیه نباشد به هدف خود نخواهد رسید.

وی با ذکر این مطلب که فرهنگ و بینش دو گمشده شرایط فعلی کشور هستند، تصریح کرد: اقدام در برنامه اگر نتواند به تغییر در نگاه منجر شود، از مردم انقلابی، مردم متوقع می‌سازد، بنابراین نگاه و بینش باید تغییر کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اگر کسی در حوزه‌ فرهنگ وارد شود و به تولید نگاه و بینش توجه نداشته باشد، هیچ‌گاه موفق نخواهد شد؛ فرهنگ و فرهنگ‌سازی یک دانش و فرایند بسیار مهم و وسیع است بنابراین دین شناسی برای فرهنگ‌سازی کافی نیست، بلکه باید تخصص کافی و لازم نیز در این زمینه وجود داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران با ذکر این مطلب که در مسئله فرهنگ و تبلیغ، انقلاب اسلامی از طرح انتقال فرهنگ عمومی گذشته است، گفت: آنچه ممکن است  آسیب بزند در زمینه انتقال فرهنگ تخصصی است؛ بدون تردید حوزه‌های علمیه اگر در عرض شبکه‌های عمومی قرار گیرد و رقیب آن‌ها شود، شکست خواهد خورد، بنابراین حوزه‌های علمیه باید نقش رهبری را برای این شبکه ایفا کند و شبکه را مدیریت نماید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهارکرد: باید با کمترین نیرو بیشترین بهره وری را داشته باشیم، جامعیت جریان دین محصول چگونگی کارکرد در حوزه‌ فرهنگ است و امیدواریم که در مسائل فرهنگی به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری معاون سابق فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران بهره ببریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا سلطانی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    علنی بشه میان میگن بی سواده افراطیه همون جوری که تو حوزه برادران با طرف رفتار میکنند و اخراج و
  • طه امین IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    خدا وکیلی این تیتره؟ یعنی تا حالا تقیه میکردن خواهران؟ یعنی کدوم کته کله ای داره حوزه نیوز رو اداره میکنه؟
  • حسن بیگی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    بعضی مدیران و مسولین حوزه جیب انقلاب رو نزنن.. انقلابی گری در بخش خواهران پیشکش
  • عبد آل یاسین IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    چرا یک مرد باید مدیر حوزه خواهران باشه مگه از خواهران کسی که توان مدیریت حوزه رو داشته باشه وجود نداره؟
  • میثم شعبانپور IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    تیتر اصلا جالب نیست!
  • حسین حیدری IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    این حرف ها را بزنن مسئولین حوزه نترسند هیچکس از دو‌رویی راه بجایی نبرده درود بر آقای بهجت پور