پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ حمایت از جوانان انقلابی مستندسازی که مصداق بارز آتش به اختیاران فرهنگی و افسران برجسته جنگ نرم هستند، بی شک بسی مهم تر و ارزشمندتر از صرف هزینه های گزاف، اما کم فایده در برخی عرصه هاست که متاسفانه بیشتر ناظر به برخی "نام" ها است و احیاناً "نان" هایی برای عده ای فراهم می کند!

به گزارش خبرگزاری حوزه، به موازات تشدید تهاجم فکری، فرهنگی و نیز رسانه ای دشمن همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، آنچه ضروری به نظر می رسد لزوم تقویت فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در امر دفاع از انقلاب و به ویژه تبیین دستاوردهای انکارناپذیر آن در طول این چهار دهه است.

بی شک یکی از این ضرورت ها ناظر به فعالیت پردامنه، جدی و حرفه ای در بحث مستندسازی است، چه آن که به تعبیر اهالی فن و کارشناسان، مستند، لذت کشف حقیقت را در درون خود دارد و همین نیز به جذابیت و تاثیرگذاری فوق العاده آن بر مخاطب می افزاید.

اساساً یکی از ویژگی ها و شاخصه های بارز فیلم های مستند این است که خالق آن می کوشد به این وسیله واقعیت های جامعه را بازتاب دهد و لذا به جهت برخورداری از بیانی خاص در قالب تصاویر و پیوند مستقیم و مستحکم با واقعیت، همواره مورد توجه بوده است.

مقام معظم رهبری، دی ماه سال گذشته در جمع صمیمانه تنی چند از مستندسازان جوان کشور با اشاره به اهمیت مستندسازی و فعالیت انقلابی و جهادی در این باره فرمودند: "جنگ نرم دشمن، برپایه‌ دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است؛ هنر شما می‌تواند با سند، کار دشمن را بی‌اثر کند. تاریخ ۴۰ ‌ساله‌، لبریز از سندها بر حقانیت جمهوری اسلامی و کج‌روی و گمراهی دشمنان است"

ایشان همچنین با بیان این که مستند انتقادی، مفید و لازم است، اما لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد، افزودند: "یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است؛ دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیات، سرچشمه‌ امید و شوق و حرکت باشد."

به لطف الهی و در سایه تاکیدات خاص سکاندار حکیم و بیدار انقلاب، در چند سال اخیر اهتمام خاصی از سوی بچه های انقلابی در زمینه مستندسازی و نیز فیلم کوتاه صورت گرفته که البته این میزان با توجه به حجم انبوه تلاش های تخریبی دشمن علیه نظام مظلوم ما همچنان اندک و ناکافی است.

از سوی دیگر خوشبختانه رویش هایی به برکت جشنواره مردمی عمار، اُمیدهای بسیاری را در این خصوص پدید آورده که مسئولان باید قدردان آن باشند و با حمایت های درست و هوشمندانه زمینه ای فراهم کنند که تاثیر جریان مستندسازی انقلابی مضاعف و رو به تصاعد باشد.

تبیین ابعاد و زوایای ناگفته انقلاب اسلامی و به خصوص به تصویر کشیدن دستاوردهای مبارک آن در این چهل سال از جمله مهم ترین ماموریت های دغدغه مندان و دلسوزان انقلاب از دریچه هنر و رسانه است که خصوصاً در قالب مستند بهتر می توان آن را انجام داد.

در این بین تردیدی نیست که حمایت از جوانان انقلابی مستندسازی که مصداق بارز آتش به اختیاران فرهنگی و افسران برجسته جنگ نرم به شمار می روند، بسی مهم تر و ارزشمندتر از صرف هزینه های گزاف اما کم فایده در برخی عرصه هاست که متاسفانه بیشتر ناظر به برخی "نام" ها است و احیاناً "نان" هایی برای عده ای فراهم می کند!

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha