جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه /رئیس دانشگاه شیراز به یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: خروج قرآن از مهجوریت یکی از نعمت ها و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، دکتر حمید نادگران، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، به یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: خروج قرآن از مهجوریت یکی از نعمت ها و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: برای رفع قرآن کریم از مهجوریت هنوز جای فعالیت های بیشتری است البته ممکن است اگر این تلاش ها انجام نشود مهجوریت آن برگردد و جامعه را دچار مشکل کند به همین دلیل باید همه نهاد ها در حد توان برای رفع آن بکوشند.

رئیس دانشگاه شیراز به تلاوت قرآن کریم توسط جوانان اشاره و تاکید کرد: جوانان باید از این نعمت الهی استفاده کنند، چرا که تلاوت آن به خیر و برکت در زندگی و شادابی آنان بسیار کمک می کند.

وی تصریح کرد: باید جلسات این چنینی را بیشتر برگزار کرد، اما متاسفانه مشغله های دانشگاه این اجازه را نمی دهد.

لزوم حفظ جایگاه اساتید

حجت الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این نشست با اشاره به جایگاه اساتید، گفت: ‌اگر می خواهیم به سخن امام پیرامون اینکه افرادی که می‌خواهند انقلاب را پیش ببرند از حوزه و دانشگاه هستند، توجه کنیم باید به نظرات اساتید و شخصیت های علمی توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: نباید جایگاه حوزه و دانشگاه به عنوان گروه های مرجع از دست برود، یعنی مردم باید هرجا مشکلی در جامعه پیش آمد، به فکر این باشند که حوزه و دانشگاه می تواند آن راحل کند. البته اکنون این جایگاه لطمه خورده است، اذا باید به مردم اطمینان داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام به ظرفیت حوزه و دانشگاه اشاره و ابراز کرد: اگر برنامه ریزی های دقیق و منظم صورت گیرد ظرفیت دانشگاه و حوزه شیراز این قدر قوی است که بتواند این جایگاه را برگرداند به گروه های مرجع تا مردم به آنان اطمینان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، بر ضرورت نظریه پردازی در حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha