پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران در جلسه تفسیر نهج البلاغه در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس (س)، بر ضرورت آشنایی طلاب با این کتاب شریف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس سلام الله علیها  ساری گفت: برای آشنایی بهتر با نهج البلاغه نیاز به مباحثی است که قبل از ورود به موضوع اصلی باید مطرح شود.

 وی در ادامه به تشریح این مقدمات پرداخت و گفت: برای ورود به بحث ابتدا باید با چند مطلب به عنوان مقدمه آشنا شد که اولین گام شناخت شخص امیرالمومنین علیه السلام است که می ­توان از طریق آیات قرآن و احادیث نبوی و سخن بزرگان به این مهم دست یافت.

این استاد حوزه، گام دوم در مباحث مقدماتی را شناخت اجمالی از کتاب نهج البلاغه دانست و بیان کرد: نهج البلاغه از خطبه ها و نامه ها و کلمات قصار تشکیل شده و و هر کدام از این بخش ها ویژگی های خاصی دارند.

مدیر حوزه علمیه استان مازندران در پایان، گام سوم را آشنایی با شخصیت سید رضی به عنوان گردآورنده نهج البلاغه دانست و اظهار داشت: وی از خانواده سادات بوده که والدین او از فرهیختگان زمان خود بودند و هم از نظر علمی سرآمد؛ که این موضوع نشان دهنده آن است که کلام امام علی علیه السلام را  یک شخصیت برجسته جمع آوری کرده تا به عنوان اخ القرآن در اختیار مسلمانان قرار گیرد.

انتهای پیام313/48

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha