جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ مبلغ حوزه با توجه به رسالت تبلیغی طلاب و روحانیون خواستار توجه بیشتر طلاب به نهج البلاغه و سفینه البحار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان جامعة الزهرا(سلام الله علیها) که از سوی اداره کل تبلیغ و ارتباطات این مرکز علمی برپا شده بود، اظهارداشت: بر اساس حکمت الهی، هر چیزی زمان دارد. ابتلائات و امتحانات او هم باید زمانش برسد تا تمام شود. مانند نفرین حضرت موسی و هلاکت فرعون؛  که چهل سال طول کشید تا عملی شد.

وی افزود: در برابر موج بلا و گرفتاری ها باید در برابر حق تسلیم بوده و همواره رضای الهی را در نظر داشته باشیم. تسلیم و رضا در کلام امام حسین(ع) و خطبه های حضرت زینب (س) موج می زند. با اینکه در بدترین شرایط و سختی ها بودند ولی همواره رضای الهی را در نظر داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بیان داشت: اگر در هر مصیبتی "انا لله و انا الیه راجعون" مد نظر باشد، تلخی سختی ها شیرین می شود و همراهی با آن بلا، نه تنها آسان شده، بلکه زمینه رفع آن  نیز زودتر فراهم می شود. در حالیکه اگر در برابر سختی ها تسلیم نشویم بلا چند برابر می شود. البته بلاهایی که خارج از توان ما هستند مانند مرگ عزیزان. وگرنه سختی هایی که در توان ماست باید سعی و تلاش خود را تا حد ممکن برای رفع آن انجام دهیم.

وی اظهار داشت: برکات فراوانی که در شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) وجود دارد با پیروزی آن حضرت ، حاصل نمی شد. این شور و حرارتی که از شهادت مظلومانه آن امام بزگوار تا زمان ظهور حضرت حجت باقی است، هیچگاه خاموش نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که می تواند گره های اجتماعی را برطرف کند این است که راه حل های موجود را عملی ساخت مانند مشکلات اقتصادی که با قناعت و اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و... قابل حل است، ولی اگر مشکلی حل نشد باید صبر کرد و بر حکمت خدا تکیه کرد. چرا که نیمی از ایمان شکر در برابر نعمت های الهی است و نیم دیگر آن، صبر در بلا و امتحانات خداوند است.

وی مبلغی را موفق توصیف کرد که قول و فعلش یکسان باشد و هرآنچه را که به دیگران توصیه می کند خودش به آن عمل کند، در صورتیکه خود به توصیه هایش عمل نکند تاثیر معکوس خواهد داشت.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha