جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسن صافی

حوزه/دشمن به دنبال ایجاد فتنه و از بین بردن ارزش های دینی است، حوزویان هم وظیفه دارند این فتنه و توطئه را خنثی کنند و سدی محکم در برابر دشمن ایجاد نمایند و محرم فرصت خوبی برای این امر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن صافی امروز جمعه در گردهمایی مبلغین  اعزامی به مناطق محروم کشور که در دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزارشد با اشاره به ایام تبلیغی ماه محرم گفت: محرم، ماه عزا و ماتم است و همه مردم جهان در این ماه به عزاداری می پردزاند و همین امر رسالت حوزویان را سنگین می کند.

فرزند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزود: تبلیغ امری بود که در گذشته در بیت مرجعیت و فقاهت شیوع داشته و این بزرگواران به مناطق محروم می رفتند و به ترویج دین و هدایت مردم می پرداختند.

 استاد حوزه گفت: شرائط امروز به مراتب نسبت به گذشته فرق کرده  و همانطور که دشمن به دنبال ایجاد فتنه و از بین بردن ارزش های دینی است، حوزویان هم وظیفه دارند این فتنه و توطئه را خنثی کنند و سدی محکم در برابر دشمن ایجاد  نمایند و محرم فرصت خوبی برای این امر است.

 حجت الاسلام و المسلمین صافی به عظمت کربلا، عاشورا و اربعین اشاره نمود و ابراز داشت: اربعین آن قدر با عظمت است که همه مردم برای حضور در کربلا سر از پا نمی شناسند و در آن سرزمین حضورمی یابند،

 مبلغین پرچمدار دینی هستند که امام حسین(ع) برای اسلام و احیاء آن از همه چیز خود گذشت تا اسلام بماند.

وی افزود: امام (ع)قیام کرد تا ارزشها زنده بماند و جهالت از بین برود مبلغین هم وظیفه دارند دین و ارزش های اسلام را احیاء کنند و جهالت را از بین ببرند.

 استاد حوزه به ارائه چند توصیه از سوی مرجعیت و فقاهت حضرت آیت الله صافی اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان بر این توصیه ها تاکید دارند، گفت: اخلاص رکن مهم در امر تبلیغ است اگر مبلغی در فعالیت خود اخلاص داشته باشد فعالیت او دو چندان ارزش پیدا می کند.

 حجت الاسلام و المسلمین صافی ابراز داشت: وظیفه دوم مبلغین رساندن رسالت عاشورایی است و رسالت عاشورایی این است که مبلغ از دین، احکام، مسائل شرعی  و معارف دین برای مردم از قرآن بگوید

فرزند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشت: اگر می خواهیم عاشورا را معرفی کنم باید از امر به معروف، نماز و فروعات دین واصول دین سخن گفت.

وی افزود: امر معروف ونهی از منکر مسئله مهم در دین است نباید ازکنارآن به سادگی گذشت و خود امام هم برای احیاء امر به معروف به شهادت رسیدند.

 استاد حوزه گفت: مبلغ موفق کسی است که دین را درست به مردم برساند، هر مبلغی که به روستا و شهری می رود نماینده دین و حوزه است او باید سعی کند طوری با مردم رفتار کند تا مردم عاشق و دلباخته دین شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین صافی ابراز داشت: تبلیغ به سخن گفتن نیست، بلکه مهم رفتار و اعمال مبلغ  است رفتار و اعمال مبلغ باید الگو باشد.

فرزند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی  با بیان اینکه بعضی می گویند روز عاشوار روز شادی است گفت: این سخن از اساس باطل است و معلوم است که عاشورا و امام حسین(ع) و دین را درست نشاخته اند.

وی افزود: محرم روزی است که همه انبیاء  الهی و ائمه در عزای آن گریه می کردند و اشک می ریختند و حتی در روایت آمده کسانی که در مجالس امام حسین(ع) بنشینند و برای مظلومیت آن امام همام اشک بریزند خدا ثواب عظیمی به او خواهد داد.

 استاد حوزه گفت: یکی  از رسالت مبلغین باز گو کردن فلسفه عاشورا است و روضه در روز عاشورا اصل است و حتی مراجع هم بر این مسئله تاکید فراوان دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha