جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده آیت الله حکیم

حوزه/ نماینده حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف توصیه های معظم له را به مناسبت آغاز ماه محرم برای مبلغین و خطبای منبر حسینی در استان بصره بیان کرد. این مجلس در مسجد "شیخ المظفر" در بصره برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عزالدین حکیم نماینده آیت الله حکیم توصیه های آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف را به مناسبت آغاز ماه محرم برای مبلغین و خطبای منبر حسینی در استان بصره بیان کرد. این مجلس در مسجد "شیخ المظفر" در بصره برگزار شد.

سید عزالدین در آغاز سخنان خود سلام و تشکر آیت الله حکیم را ابلاغ کرد و سپس به توصیه های ایشان پرداخت و گفت: آیت الله در توصیه نامه خود تاکید کردند که در ماه محرم و صفر برای تبلیغ امور دینی و اعتقادی  خوب سرمایه گزاری شود تا کلمه حق تثبیت شود و حجت بر مردم تمام شود و کسی نگوید که ما از این غافل بودیم. هم چنین جامعه را با نهضت امام حسین (علیه السلام) از طریق بیان مقاهیم و مسائل اعتقادی که حضرت سید الشهدا (ع) به خاطر آن قیام کردند و جان خود را فدا کردند، مرتبط سازند و پیوند محکمی ایجاد کنند.

حجت الاسلام سید عز الدین در ادامه توصیه های معظم له به ضرورت همکاری برادران مبلّغ با یکدیگر و برگزاری کنفرانس ها و جلسات هم اندیشی برای تبادل دانش و  تجربیات سخنرانی و مسائل تبلیغی اشاره کرد. هم چنین بر امکان مشورت با دانشگاهیان مؤمن و شخصیت های اجتماعی ملتزم و متعهد در شیوه ارائه مثبت و نتیجه بخش نهضت عاشورا تاکید کرد و خواست نهضت امام حسین (ع) و مفاهیم آن در منابع اصیل مورد بررسی قرار گیرد و مبلغین در این مسئله برای حل مشکلات اعتقادی مشارکت کنند.

وی به مشکلات پیش روی جامعه پرداخت و تاکید کرد که در منبر حسینی باید این مشکلات مورد بررسی قرار بگیرند و راه حلی برای آن پیدا شود.

وی گفت:‌شایسته است که مبلغان از بیانات آیت الله حکیم به ویژه در رابطه با مسائل جامعه و شعائر حسینی در پژوهش پیرامون حقیقت و ماهیت این نهضت مقدس و ابعاد اعتقادی و اهداف والای آن کمک بگیرند و این واقعه را به صورت موضوعی مورد بررسی قرار دهند تا نسبت به آن اشراف یابند تا مردم را در این زمینه روشن سازند و به این نهضت را برای آن ها تبیین کنند تا بر بصیرت دینی مردم بیافزاید و در این راه ثابت قدم باشند و از آن دفاع کنند.

سید حکیم در سخنان خود با مبلغین و خطبا اشاره کرد که از این موسم شریف برای گسترش فرهنگ دینی و اعتقادی و رفتاری استفاده شود و نشانه های دین و جایگاه والای آن معرفی شود. هم چنین نشانه های انحراف، طغیان و گمراهی گوشزد شود تا مردم از حقیقت دین آگاه باشند و در آن عمیق شوند و در نتیجه به آموزهای والای دین عمل کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha