سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سید محمد سعید حکیم

حوزه/ آیت الله العظمی حکیم از مردم عراق خواستند در خدمت رسانی به زائران اربعین صبر و بردباری بیشتری داشته باشند و از مشکلاتی که در این راه وجود دارد خسته نشوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از مردم منطقه زعفرانیه واقع در جنوب شرق بغداد روز گذشته با آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

آیت الله حکیم در این دیدار از خدمت رسانی و میزبانی مردم عراق در ایام زیارت اربعین امام حسین علیه السلام قدردانی کردند و از مردم عراق خواستند در این راه صبر و بردباری بیشتری داشته باشند و از مشکلاتی که در این راه وجود دارد خسته نشوند.

ایشان افزودند: اکنون زیارت اربعین به حرکتی جهانی تبدیل شده و همچون پنجره ای است که از سوی شیعیان به روی جهان گشوده می شود و شیعیان از نقاط مختلف جهان و با نژاد ها، قومیت ها، رنگ ها و زبان های مختلفی که دارند به این زیارت می شتابند در حالی که این زیارت در گذشته ویژه مردم عراق بود، اما امروز شیعیان کشورهای خارجی هم به عراق می آیند تا جلوه های زیبایی را در این زمینه ثبت کنند و از این رو ما باید در این راه فداکاری و صبر و تحمل بیشتری داشته باشیم.

این مرجع تقلید شیعه از شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین خواستند در راه امام حسین علیه السلام تا جایی که امکان دارد فداکاری کنند و از ایثار و فداکاری امام حسین(ع) درس بگیرند تا مدرسه اربعین مدرسه ای به اندازه یک ماه کامل باشد و دانش آموزان آن در این مدرسه درس عفت و دینداری و اخلاص و عمل به سیره اهل بیت علیهم السلام را بیاموزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha