دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسن روحانی - امام جمعه بابل

حوزه /امام جمعه شهرستان بابل با بیان اینکه شکل گیری گروه های تبلیغی جهادی کار بسیارخوبی بوده که در شهرستان شکل گرفته، بیان داشت: فعالیت این نوع گروه به دلیل حضور مستمر با مردم بسیار تاثیر گذار است و باید سعی شود این فعالیت ها ادامه پیدا کند و حمایت شود.

به گزارش خبرگزای«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی درگردهمایی طلاب و فضلای بابلی مقیم حوزه علمیه قم،با بیان اینکه حوزه های علمیه از گذشته مورد توجه مردم بوده و مردم استقبال خوبی از روحانیت و علمای فرهیخته می کنند گفت: حوزه ذخیره انقلاب و اسلام است و باید از این دخیره نهایت بهره را کرد.

امام جمعه شهرستان بابل افزود: ارتباط بین علما و حوزویان با شهرها، متاسفانه در حال قطع شدن است و این بی ارتباطی خلاء به شمار می رود و باید از این لحاظ احساس نگرانی کرد.

وی با بیان این که  علمای گذشته اگر توانستند به موفقیت برسند به خاطر ارتباط با مردم بوده است افزود: حفظ دین در دوران غیبت  به عهده روحانیت  است، ظرفیت های خوبی در جامعه برای حضور روحانیون و مبلغین وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

 امام جمعه بابل با بیان اینکه عدم حضور روحانی در شهرها و استفاده نکردن از فرصت باعث شده افراد غیر روحانی از این بسترهای آماده نهایت استفاده را کنند و جا در پای روحانی بگذارند گفت: روحانی و مبلغ وظیفه دارد نگذارن چراغ مسجد خاموش شود، اما متأسفانه این قضیه در حال اتفاق افتادن است و عمده این مشکل به خاطر فاصله گرفتن مبلغین از شهرها است.

وی با بیان اینکه شکل گیری گروه های تبلیغی جهادی کار بسیارخوبی بوده که در شهرستان شکل گرفته، بیان داشت: فعالیت این نوع گروه به دلیل حضور مستمر با مردم بسیار تاثیر گذار است و باید سعی شود این فعالیت ها ادامه پیدا کند و حمایت شود.

 استاد حوزه علمیه بابل گفت: نگرانی دیگری که در حال حاضر در جامعه وجود دارد موضوع فاصله گرفتن بین زمان تبلیغ و مشکلات فرهنگی جامعه و مباحث بیان شده در مکان تبلیغی است؛ متاسفانه مباحثی که مبلغ بیان می کند به خاطر فاصله افتادن تا زمان تبلیغی دیگر، هیچ مشکلی  از مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم را برطرف نمی کند و باید برای این مسائل فکری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha