دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس جمهور با آیت الله العظمی مکارم دیدار کرد

حوزه/ رئیس جمهور با قدردانی از حمایت های حوزه و مراجع عظام گفت: حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حوزه های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست و اظهارداشت: در ترسیم راهبرد فرهنگی کشور و در صحنه نگه داشتن مردم، حوزه نقش اساسی دارد.

وی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و بویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

رئیس جمهوری با ارائه آمار و استنادات اظهار داشت: در حوزه های علمی و فرهنگی و بویژه در مدارس و دانشگاه ها، حرکت خوب و رو به رشدی در کشور انجام گرفته که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین  روحانی، برقراری آرامش در بازار اقتصادی کشور، کاستن از نرخ تورم و رشد یک درصدی در سال ۹۴ به رغم کاهش بهای نفت را، از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و تاکید کرد: تمام تلاش دولت یازدهم رسیدن به نرخ رشد ۵ درصدی در سال جاری است.

رئیس جمهوری افزود: در بحث اشتغال به رغم اینکه طی سالهای گذشته اشتغال خالص تقریبا صفر بود، اما این رقم از سال ۹۳ افزایش یافت و روند اشتغالزایی با ایجاد رونق در کشور، ادامه می یابد.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت ها و پشتیبانی های حوزه های علمیه که در تاریخ کشور همیشه پیشتاز بوده اند و امروز نیز این پیشتازی را حفظ کرده اند، جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان بیش از پیش ارتقا یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha