یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام روحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: برای من جای تعجب است که برخی می خواهند القا کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است و می گویند "دیپلمات‌های ایرانی پیروز نیستند، صهیونیست ها پیروزند".

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در اولین سفر استانی سال جدید کاروان تدبیر و امید، پیش از ظهر امروز در اجتماع مردم سمنان در محل استادیوم تختی، با اشاره به اقتدار ملت ایران در مقابله با دنیای استکبار، گفت: ملت ایران با انتخاب دولت و تدبیر و امید تصمیم گرفت تا اسلام هراسی و ایران هراسی قدرت‌های بزرگ جهانی و صهیونیزم بین‌الملل را با شکست مواجه کند و فشار تحریم، مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی پس از دیگری حل و فصل نماید.

رئیس جمهور، با بیان این که امروز مسیر و راه برای حرکت ایران اسلامی باز شده است، افزود: همه باید برادرانه، منسجم و در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم و دولت نیز با هدایت های مقام معظم رهبری و کمک شما مردم، در تمام میدان ها چیزی را کم نخواهد گذاشت و از این موضوع اطمینان داشته باشید.

وی تصریح کرد: رقابت، حزب و جناح در دوران انتخابات اشکال ندارد چرا که دوران انتخابات دوران شعار و رقابت است، اما اکنون رقابت ها را باید کنار گذاشت، امروز زمان اجرای برجام و استفاده از فرصت ها است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی، برجام را ثمره تلاش ملت بزرگ ایران و هدایت های مقام معظم رهبری دانست و در تشریح دستاوردهای برجام افزود: هیچ کس تصور نمی‌کرد که شش قطعنامه شورای امنیت و دوازده قطعنامه شورای حکام به یکباره لغو و برای همیشه به زباله دان تاریخ ریخته شود.

رئیس جمهور با اشاره به این که اگر حمایت های رهبر معظم انقلاب و مردم نبود دولت نمی‌توانست در برابر قدرت‌های بزرگ این موفقیت‌ها را به دست آورد، ابراز داشت: رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه افزود: برای من جای تعجب است که برخی می خواهند القا کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است و می گویند "دیپلمات‌های ایرانی پیروز نیستند، صهیونیست ها پیروزند".

وی در تکمیل سخنان خود گفت: تعصب ملی و غیرت دینی کجا رفت ؟ چرا نمی خواهیم واقعیت‌ها برای مردم روشن شود و در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده، سر فرود آوریم؟

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که امروز زنجیرهای تحریم گسسته شده، تصریح کرد: امروز موانع از مسیر کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برداشتهشده، اما باید به نکته دقت داشت که فقط سه ماه از اجرای برجام گذشته و برخی فکر می کنند 30 سال گذشته است.

وی با اشاره به این که صادرات نفت کشور قبل از اجرای برجام یک میلیون بشکه بود و امروز به بیش از دو میلیون بشکه ارتقا یافته است، گفت: امروز ایران جایگاه خود را در حوزه نفت بازستانده و در بخش هسته‌ای نیز شاهد حضور فعال ایران در خرید و فروش مواد هسته‌ای هستیم که تا چندسال پیش برای ایران منطقه ممنوعه به شمار می‌رفت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: امروز و در فضای به وجود آمده پس از برجام می‌توانیم بهترین کالاها را با مناسب‌ترین قیمت در بازارهای جهانی خریداری کنیم.

رئیس‌ جمهور با تأکید بر این که دولت به تلاش ملت ایران در این عرصه افتخار می‌کند، گفت: برجام ثمره تلاش ملت و هدایت‌های رهبری است و ما امروز در جایگاهی قرار داریم که باید از فضای به وجود آمده پس از برجام استفاده کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که دوران رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده و امروز همه باید در راستای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند، افزود: اگر نقدی بر برجام داشتیم برای زمانی بود که هنوز تصویب و تأیید نشده بود، اما امروز پس از تصویب و تأیید آن از سوی رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی زمان اجرا فرا رسیده و باید از این فرصت و فضا به بهترین شکل استفاده کنیم.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: ما باید امروز در فضای پسابرجام به دنبال اخلاق، احترام و کار و تلاش باشیم و در این سال ادب، راستگویی و خدمت به کشور مدنظر همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که چند کشور در اجلاس اخیر سازمان همکاری اسلامی به دنبال این بودند که صحنه را به گونه‌ای رقم بزنند که ایران در آن به عنوان کشوری حامی تروریست و مداخله گر در امور داخلی دیگر کشورها معرفی شود، گفت: به حول و قوه الهی توانستیم به گونه‌ای در این اجلاس حضور پیدا کنیم که در همه صحنه‌ها و سخنان رؤسای کشورها عکس این خواسته اتفاق افتاد و ما اعلام کردیم که دشمن اسلام صهیونیسم است و امروز جایگاه و عظمت این کشور و این ملت در جهان اسلام باقی است و روز به روز بر آن افزوده می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان این که نقد دولت اشکالی ندارد و گاهی لازم است، از بداخلاقی رسانه ای انتقاد کرد و افزود: ملت ایران آشوب و هرج و مرج رسانه ای را نمی پسندد و اگر حمایت های رهبر معظم انقلاب و مردم ایران نبود، نمی توانستیم این موفقیت ها را در برابر قدرت های بزرگ به دست آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به نام‌گذاری سال 95به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب و ابلاغ برنامه‌های بلند مدت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: امسال باید همه دست به دست هم داده و دستورات رهبری را اجرا و اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنیم.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این معناست که ما بتوانیم صادرات غیرنفتی را نسبت به واردات غیرنفتی افزایش دهیم که در این راستا سال گذشته با تلاش دولت صادرات غیرنفتی بر واردات غیرنفتی پیشی گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از مردم سمنان، تصریح کرد: امروز ین استان، سرآمد علم و دانش و ادب و اخلاق است و فرزندان این خطه بزرگ در حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها، همواره افتخار آفرین بوده و خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی، مردم استان سمنان را مردمی ایثارگر، شهیدپرور و قهرمانانی دانست که در طول تاریخ با نثار جان خود برای این منطقه و سرزمین ایران افتخارآفرینی کرده اند، افزود: مردم این استان همواره پشتیبانان امام(ره)، مقام معظم رهبری و کشور بوده‌اند

انتهای پیام.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha