جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید حسن زاده /امام جمعه میاندوآب

حوزه/امام جمعه میاندوآب گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس نباید به دنبال سیاه نمایی و یا بزرگ نمایی مشکلات جامعه بوده و یا افراد را تخریب کنند.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به شاخصه های یک نامزد انتخاباتی اصلح اظهار داشت: براساس فرمایشات امام علی(ع) در نهج البلاغه، چنین فردی باید برخوردار از حیاء و تقوای الهی باشد.

وی افزود: علاوه بر آن باید از خانواده صالح و دارای پیشینه و سابقه مذهبی درخشان دارا باشد.

وی تصریح کرد: در این رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همان معیارهای امیرالمومنان علی(ع) را به عنوان شاخصه های یک داوطلب انتخاباتی مطرح کردند و از سوی دیگر به شاخصه وفاداری به اسلام و جمهوری اسلامی، ساده زیستی، شجاعت، تعهد و تخصص و نیز التزام و اعتقاد به ولایت فقیه نیز اشاره فرمودند.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: یک نامزد انتخاباتی باید در مدار قانون حرکت کرده و ضمن رعایت مقررات انتخاباتی، به تدابیر امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کند.

امام جمعه میاندوآب بیان کرد: یک داوطلب نمایندگی در انتخابات باید تلاش کند تا مردم حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند و  همچنین وحدت، انسجام اسلامی و همگرایی را در میان مردم، به وجود آورد.

وی گفت: بی تردید یک داوطلب نمایندگی نباید به دنبال سیاه نمایی و یا بزرگ نمایی مشکلات جامعه بوده و یا افراد را تخریب کند و علاوه بر آن، چنین فردی نباید به دنبال افشای مسائل فردی و خصوصی و نیز مسموم کردن فضای انتخاباتی باشد.

امام جمعه میاندوآب اذعان داشت: تمامی کسانی که به سن تکلیف رسیده اند، باید در تعیین سرنوشت سیاسی خود سهیم بوده و در مقابل نفوذ دشمن ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha