دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جیلانی حسین

حوزه / دولت آمریکا اخیرا به بهانه مبارزه با افراط گرایی ، برنامه ای تدارک دیده که در آن جوانان، زیر ذره بین قرار گرفته و عملا منجر به افشای اطلاعات شخصی بسیاری از مسلمانان می شود که این اتفاق با واکنش منفی رهبران اسلامی و سازمان های حقوق مدنی این کشور مواجه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از mprnews.org، نمایندگان گروه‌ها، سازمان‌های مذهبی و حقوق مدنی در ایالت مینسوتا در آمریکا خواستار ایستادگی در مقابل اسلام‌هراسی شده و مخالفت خود را با برنامه های دولت فدرال اعلام کردند.

اعتراض به سخنان ضد اسلامی کاندیداهای ریاست جمهوری

در این نشست که نمایندگان گروه‌ها و سازمان‌ها با ریاست شورای روابط آمریکایی اسلامی در ساختمان اداری ایالتی انجام شد، این رهبران نگرانی‌های خود را درباره سخنان ضداسلامی کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا و تاثیرات منفی برنامه دولت فدرال که به بهانه مبارزه با افراط‌گرایی روی جامعه مسلمانان انجام می شود، اعلام کردند.

جیلانی حسین مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی اسلامی در ایالت مینسوتا گفت: جو اسلام‌هراسی در جامعه کنونی سپر بلای متعصبان و کوته فکران ضدمسلمانان شده و این مسئله باعث تشدید نگرانی‌ها می‌شود. البته دولت مدعی مقابله با تروریسم است اما عملا این برنامه به اصطلاح مبارزه با تروریسم به عنوان ابزاری برای افشاء اطلاعات مسلمانان در مقیاس گسترده شده در دست دشمنان ما می‌تواند مخرب باشد.

حسین در ادامه سخنانش گفت: ما نمی‌توانیم به دولت خودمان اجازه دهیم که با هدف قراردادن مسلمانان و مظنون تلقی کردن جامعه اسلامی در کشور، به آتش اسلام‌هراسی دامن زده و در این امر مشارکت داشته باشد.

بسیاری از رهبران حقوق مدنی در این شورا نیز معتقدند که این برنامه جامعه اسلامی را زیر ذره‌بین و تحت نظارت قرار داده است.

بدبینی مردم آمریکا به اف بی آی و برنامه های دولتی

رشاد ترنر، رهبرکنونی گروه حقوق بشر شاخه سنت پال که ماه ژانویه به اسلام گرویده گفت: اکنون داستان‌سرایی‌های ناروای زیادی درباره جامعه مسلمانان وجود دارد. این برنامه به اصطلاح ضدتروریستی نیز مشابه یک برنامه ضد جاسوسی سازمان اف بی آی در سال 1960 می‌باشد که تنها سازمان‌های حقوق مدنی و مخالفان سیاسی را هدف قرار داده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha