شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نصب بیلبورد ضداسلامی در سنت آگوستین

حوزه / هزاران نفر از اعضای جامعه بین‌المللی با امضای طوماری، خواستار پایین آوردن یک بیلبورد ضداسلامی در سنت آگوستین واقع در ایالت فلوریدای آمریکا شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از actionnewsjax.com، هزاران نفر از اعضای جامعه بین‌المللی با امضای طوماری، خواستار پایین آوردن یک بیلبورد ضداسلامی در سنت آگوستین واقع در ایالت فلوریدای آمریکا شدند. در این راستا تا کنون بیش از 2 هزار و 600 نفر از سرتاسر آمریکا و سایر کشورها با امضای طوماری از طریق اینترنت که روز شنبه آغاز شده است، خواستار پایین کشیدن و برداشتن این بیلبورد ضداسلامی شده‌اند  و روند افزایش مخالفت ها با این اقدام ضد اسلامی همچنان ادامه دارد.

مخالفت غیرمسلمانان

بکی ویلیامز یکی از شهروندان سنت آگوستین که این دادخواست را آغاز کرده به خبرنگاران گفت: من این جنبش را آغاز کردم تا نشان بدهم که ما در شهرمان جامعه اسلامی را با آغوش باز پذیرفته‌ایم. من ضرورت آغاز یک حرکت در مخالفت با این اقدام نژادپرستانه را احساس کردم. احساس کردم باید کاری در حمایت و همراهی از کسانی نشان بدهم که این بیلبورد به اعتقاداتشان حمله کرده و علیه آنان صحبت کرده است. اگر روزی دختر خودم بخواهد دین اسلام بیاورد دلم نمی‌خواهد با چنین صحنه‌ای روبرو شود و احساس کند که جامعه چنین نگاهی به دینی که پذیرفته دارد.

جان پوآگ از دیگر ساکنان محلی است که با نصب این بیلبورد مخالف است. او برای اینکه مخالفت خود را نشان بدهد تابلویی با مضمون «تحمل و مدارا» در دست گرفته و آن را جلویی اتومبیل‌هایی که از زیر بیلبورد عبور می‌کنند می‌گیرد. جان پوآگ در این باره می‌گوید: من عقیده دارم که تحمل و مدارا اهمیت دارد. ما نباید به دنبال جنگ باشیم بلکه باید شیوه گفتگو و مذاکره را برای یافتن روشی مناسب‌تر در پیش بگیریم.

خشم گسترده در جامعه اسلامی

بیلبورد تبلیغاتی ضداسلامی سبب خشم گسترده‌ای در میان اعضای جامعه اسلامی نیز شده است. عصام کبیل که در این محله زندگی می‌کند می‌گوید: بسیار توهین آمیز است! خیلی خیلی اهانت آمیز است. امیدوارم مردم یادبگیرند که به فرهنگ‌ها و اعتقادات همدیگر احترام گذاشته و ادیان دیگر را با پیش داوری مورد حمله قرار ندهند. هرکسی حق دارد باورهای خودش را داشته باشد علی‌الخصوص زمانی که پای باورهای مذهبی درمیان باشد.

فرحان شهید نیز می‌گوید: پیدا کردن خوبی در تک تک آدم‌ها مهم است. ای کاش کسی که این بیلبورد تبلیغاتی را نصب کرده، به جای پیش داوری درباره فرهنگ و دین دیگران، نخست درباره دین اسلام تحقیق می‌کرد. امیدوارم آن‌ها لااقل پی ببرند که اشتباه کرده‌اند و نباید این بیلبورد را نصب می‌کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha