چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اسلام هراسی

حوزه/ بعضی از تیم‌های دبیرستانی در پاسخ به سخنان رئیس دانشگاه لیبرتی علیه اسلام و مسلمانان، از شرکت در مسابقات این دانشگاه، امتناع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از christianpost.com، این هفته دانشگاه لیبرتی میزبان مرحله نهایی مسابقات قهرمانی مناظره جام دبیرستان‌ها در ایالت ویرجینیای آمریکا است، اما بعضی از تیم‌های دبیرستانی در پاسخ به سخنان جری فالول رئیس این دانشگاه علیه اسلام و مسلمانان، از شرکت در این مسابقات امنتاع کرده و این مناظره را بایکوت کردند.

در دسامبر سال گذشته، پس از تیراندازی مرگبار سن برناردو؛ جری فالول رییس دانشگاه لیبرتی، در مجمع عمومی دانشجویان این دانشگاه از دانشجویانش درخواست کرده بود برای مواجهه با مسلمانان آمریکا مسلح شوند. با توجه به وضعیت خاص دانشگاه لیبرتی، می‌توان سخن رییس دانشگاه لیبرتی را حکمی دینی دانست برای آغاز نوعی جنگ صلیبی نوین. زیرا دانشگاه لیبرتی بزرگترین دانشگاه مسیحیت انجیلی جهان است و جری فالول همچون پدرش(جری لامون فالول) فراتر از یک رییس دانشگاه می باشد و سخنان وی به عنوان یک مبلغ دینی، در میان دانشجویان دارای اعتبار است.

او بعدها در پی شکایات فراوانی که علیه سخنانش انجام شده بود در 22 آوریل بخشی از سخنانش را پس گرفته و گفته بود: من به هیچ عنوان منظورم مسلمانان خوب و محترم نبوده است.

در این میان پنج تیم دبیرستان‌های ویرجینیا از جمله تیم‌های دبیرستان فیرفاکس کانتی از مک‌لین، لیک براد داک، هی‌فیلد و لودون کانتی مرحله پایانی مسابقات را که در دانشگاه لیبرتی برگزار می‌شد، بایکوت کردند.

* نگرانی‌ها از حمل اسلحه در فضای دانشگاه

دسامبر گذشته نیز لیگ دبیرستان‌های ویرجینیا اعلام کرده بود که در پی سخنان فالول نگران امنیت مسابقات است. بعضی دانش آموزان نیز نگران سیاست‌ها و قوانین دانشگاه لیبرتی مبنی بر اجازه حمل پنهان اسلحه گرم بودند. بر طبق قانونی که در سال 2011 به تصویب رسید، افراد بالای سن 21 سال در صورتی که دارای مجوز حمل اسلحه باشند می‌توانند در فضای این دانشگاه اسلحه گرم همراه داشته باشند.

در این میان فاطیما شباز، دانش آموز مک‌لین معتقد است که میزبانی مسابقات مناظره دانش آموزی بایستی از دانشگاه لیبرتی گرفته شود زیرا دانشگاه لیبرتی یک موسسه مذهبی خصوصی مسیحیان است و مسابقات ایالتی دانش آموزی بایستی در موسسات دولتی برگزار شوند.

دانشگاه لیبرتی  بزرگترین دانشگاه مسیحیت انجیلی در جهان است که در سال 1971  و توسط جری لامون فالول(مبلغ مشهور ایوانجلیست) تاسیس شده است. این دانشگاه غیر انتفاعی واقع در لینچبرگ در ایالت ویرجینا است و حدود 14000 دانشجوی حضوری و بیش از 100 هزار دانشجوی دوره های مجازی دارد. بودجه‌ی دانشگاه لیبرتی در هر سال حدود 100 میلیون دلار است که رقم قابل توجهی است.

مسلمانان جامعه ی آمریکا بارها نسبت به حادثه سن برناردینو ابراز هم دردی کرده و هرگونه تروریسم را محکوم کرده اند، اما رسانه های آمریکایی ترجیح دادند هم دردی مسلمانان آمریکایی را کمرنگ جلوه دهند و در عوض رسانه های مشهور و پر مخاطب آمریکایی مانند  فاکس‌نیوز، سی‌ان‌ان، واشنگتن ‌پست، نیویورک تایمز و .... اظهارات غیر معقول و تحریک کننده‌ جری فالول را به صورت گسترده و همزمان پوشش دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha