پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تظاهرات مسلمانان آمریکا علیه اسلام هراسی

حوزه/ مردم کویینز با شرکت در راهپیمایی، حمایت خود را از مسلمانان مسجدی که روز سه شنبه مورد حمله یک فرد مهاجم در هنگام نماز جماعت قرار گرفته بود، اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از .qchron.com، رهبران جامعه اسلامی و مردم شرق کویینز آمریکا با شرکت در صفوف راهپیمایی، حمایت خود را از مسلمانان مسجد "جامائیکا هیلز" اعلام کردند. این مسجد روز سه شنبه مورد حمله یک فرد مهاجم در هنگام نماز جماعت قرار گرفته بود و یک مرد آمریکایی 26 ساله  متهم به حمله فیزیکی به اعضای مرکز اسلامی جامائیکا و برهم زدن صفوف نماز جماعت مسلمانان، همچنین مجروح کردن چند تن از نمازگزاران است.

به گفته هارون رشید یکی از شاهدان، این مرد مهاجم وارد مسجد شده و درحالی که نماز جماعت را به هم می‌زده، با گفتن حرف‌های بی‌ربط و ادعای پیامبری خواستار دریافت قرآن شده‌است. سپس شروع به کتک زدن حاضران کرده، تا اینکه سایر نمازگزاران به کمک آمدند. سپس شروع به توهین به اسلام و مسلمانان می‌کند تا سرانجام او را از مسجد بیرون می‌کنند.

مسئولین و بانیان مسجد در یک کنفرانس خبری درباره این واقعه صحبت کرده و محمد اختر حسین، دبیرکل مرکز مسلمانان ناحیه جامائیکا در نیویورک آمریکا گفت: درهای مسجد ما همیشه رو به تمامی اعضای جامعه باز بوده‌است. به جای این که از ما متنفر باشید به اینجا بیایید و ما را بشناسید. دو تن از اعضای مسجد در این حادثه به شدت مجروح شده‌اند که یکی از آن‌ها امروز از بیمارستان مرخص می‌شود.

اعتراض به اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا

حسین در ادامه درباره شعارهای انتخاباتی ضدمسلمانان کاندیداهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایالات متحده نیز گفت: یک کاندیدا می‌گوید باید مسلمانان را از کشور اخراج کنیم و کاندیدای دیگر می‌خواهد نظارت‌های امنیتی را افزایش دهد.

محمد واحدور رحمان ، مدیر مرکز نیز گفت: این نظارت‌ها و برخوردهای امنیتی به هیچ وجه ضروری نیستند.

وکیل رولی لانسمن که وکالت مرکز اسلامی را به عهده دارد گفت: تمامی جامعه باید در کنار اعضای مسجد بایستند. من به عنوان یک وکیل، عضو انجمن شهر و یکی از رهبران جامعه درکنار مسلمانان هستم.

دانیک میلر تنها مسلمان شورای شهر که اغلب در این مرکز نماز می‌خواند نیز گفت: به نظر من دلیل این که بسیاری از اعضای جامعه از مرکز اسلامی حمایت می‌کنند، این است که می‌دانند این مرکز تا چه اندازه مهم است.

تحقیقات پلیس نیویورک برای روشن ساختن علت این حادثه نفرت‌محور و اسلام‌هراسانه همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha