یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر اجرایی سابق مرکز اسلامی روز سیتی کانادا

حوزه / مادر محجبه مسلمان در شهر ویندزور واقع در انتاریو کانادا تنها به دلیل داشتن حجاب و پوشش اسلامی، جلوی چشم فرزندانش مورد اهانت و تهدید کلامی توسط یک فرد غریبه قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از windsorstar.com، دلال بلبل، مادر محجبه مسلمان در شهر ویندزور واقع در انتاریو کانادا تنها به دلیل داشتن حجاب و پوشش اسلامی، جلوی چشم فرزندانش مورد اهانت و تهدید کلامی توسط یک فرد غریبه قرار گرفت.

او ساعات اولیه روز، مثل همیشه کودکانش را با اتومبیل به مدرسه می‌رساند، زمانی که پشت چراغ قرمز ایستاده بود متوجه علامت یک زن غریبه در اتومبیل دیگری می‌شود. تصور می‌کند که غریبه است و می‌خواهد از او آدرس بپرسد اما زمانی که شیشه اتومیبل را پایین می‌کشد با سیل توهین‌ها و اهانت روبرو می‌شود. کلمات به قدری زشت و زننده بودند که حاضر به تکرار آن‌ها نیست اما به یاد دارد که به خاطر فرزندان 4 تا 8 ساله‌اش بی‌اختیار شروع به خندیدن کرد تا آن‌ها از این واقعه نترسند. در این لحظه بود که زن غریبه عصبانی شده، فرمان اتومبیل را گرفته و با خشم آن‌ها را تکان داد، سپس با انگشتش اشاره‌های مرگباری انجام داد. به محض اینکه چراغ سبز شد اتومبیل را روشن کرده و از آنجا گریخت. او در جواب سئوال کودکانش به این واقعه گفت که مسئله مهمی نبوده و غریبه حرف‌های خنده‌دار و بی‌ربطی زده است.

اما واقعه به همین جا ختم نشد. او که معلم مدرسه دولتی است کودکانش را تا پارکینگ مدرسه هجرت، یک مدرسه اسلامی خارج از شهر رساند. و زمانی که داشت با فرزندانش خداحافظی می‌کرد و آن‌ها را در آغوش می‌کشید، یکدفعه سر و کله زن غریبه دوباره دوباره پیدا می‌شد، او از پنجره راننده به پایین خم شده و اهانت‌های شدیداللحن خود را از سر می‌گیرد. این بار معلمان مدرسه، والدین دانش آموزان و وحیده خان مدیر مدرسه شاهد این اتفاق بوده‌اند، به طوری که یکی از آن‌ها شماره پلاک اتومبیل این فرد را به همراه مشخصات‌اش برداشته و با پلیس تماس می‌گیرند.

دلال بلبل که به حرفه معلمی اشتغال دارد تصمیم گرفته از این حادثه تلخ برای آموزش زشتی تبعیض به جامعه استفاده کند و می‌گوید: من قبل از این متوجه ترسی که اطرافم درجریان بود نشده بودم. کودکانم در وحشت بسر می‌برند و شب‌ها بارها از خواب می‌پرند. گاهی هم می‌پرسند: آیا آن زن دوباره برمی‌گردد؟

او در ادامه می‌گوید: من همیشه تصور می‌کردم که  مردم این شهر هوای من را دارند. آنچه بیشتر از همه مرا با شگفتی روبرو کرد این بود که دوستان و حتی اعضای خانواده با نگرانی از تلافی طرف مقابل از من می‌خواستند شکایت نکنم.

رمی بلبل، مدیر اجرایی سابق مرکز اسلامی روز سیتی می‌گوید: مردم از اینکه درباره این اتفاقات صحبت کنند می‌ترسند زیرا مدام از این می‌ترسند که بیشتر از گذشته مورد هجوم قرار بگیرند. بسیاری از زنان مسلمان محجبه در خیابان‌های شهر مورد اهانت کلامی، اشاره‌ای و حتی نگاهی قرار می‌گیرند. حتی خود من نیز بارها با این مسئله روبرو بوده‌ام.

رونی حیدر سخنگوی جامعه اسلامی ویندزور می‌گوید: این یادآوری برای همه ماست که نشان می‌دهد هیچ جامعه‌ای در مقابل چنین برخوردهایی ایمن نیست. در این شهر تقریبا 20 هزار مسلمان زندگی می‌کنند و این احمقانه است که یک نفر انتظار داشته باشد یک بانوی مسلمان پاسخگوی حملات تروریستی افراط‌گرایان باشد تنها به این دلیل که دین مشترکی دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha