دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 دیوارنویسی ضداسلامی روی دیوار مرکز اهل بیت(ع) در کانادا

حوزه / مرکز آموزش اسلامی اهل بیت در وانیر اتاوا، پایتخت کانادا، شبانه مورد حمله اسلام‌هراسانه واقع شده و اعضای این مدرسه اسلامی صبح متوجه دیوارنویسی‌های با رنگ اسپری سیاه و نارنجی بر دیوار پشتی این مرکز شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از سی.بی.سی، مرکز آموزش اسلامی اهل بیت در وانیر اتاوا، پایتخت کانادا، شبانه مورد حمله اسلام‌هراسانه واقع شده و اعضای این مدرسه اسلامی صبح متوجه دیوارنویسی‌های با رنگ اسپری سیاه و نارنجی بر دیوار پشتی این مرکز شدند.

در این دیوارنویسی‌ها جملات اهانت آمیز و نژادپرستانه‌ای علیه مسلمانان به چشم می‌خورد. همسایگان مرکز تحصیلات اسلامی اهل بیت در وانیر با پلیس تماس گرفتند و پلیس اتاوا دیوارنویسی‌های انجام شده در دیوار پشتی مدرسه ابتدایی مسلمانان را جزء جرایم نفرت محور قرار داده است.

در این مدرسه ابتدایی کودکان از پیش دبستانی تا کلاس هشتم درس خوانده و کارمندان آن معتقدند که این نوشته‌ها بسیار توهین آمیز هستند.

نور مطر، از معلمان مدرسه  اسلامی اهل بیت می‌گوید: بسیار غم انگیز است. آن‌ها قصد ارعاب دانش آموزان و ارعاب کارمندان را دارند و واقعا ناراحت کننده است وقتی می‌بینیم که حتی باوجودی که ما شهروندان کانادا هستیم اما آن‌ها همیشه سعی در ترساندن ما دارند.

فاطمه حیدرا از معلمان این مدرسه نیز می‌گوید: بچه‌ها را تا زمان پاک کردن نوشته‌ها داخل مدرسه نگه داشتیم. بایستی مردم را آگاه کنیم. این مسئله جدی است و آن‌ها پیغام‌های مرگباری نوشته‌اند. هرچند ممکن است عده‌ای بچه این کار را کرده باشند، به همین دلیل ما باید پیام صلح را برسانیم و دست به دست هم دهیم تا جامعه صلح آمیز و امنی بسازیم.

حیدرا در ادامه درباره وقوع این حادثه نیز گفت: ساختمان‌ ما سالی یک بار توسط دیوارنویسی‌ مورد تهاجم قرار می‌گیرد اما این نخستین بار است که دیوارنویسی‌ها تا این اندازه پیام نفرت آمیز با خود به همراه داشته‌اند.

کلی آنا مداکس که می‌تواند از پنجره جلویی خانه‌اش دیوار مدرسه را ببیند نیز می‌گوید: ما وحشت زده شده بودیم، واقعا اقدام نفرت انگیزی بوده است. ما در جامعه چندزبانی و چندفرهنگی با تنوع جمعیت بالایی زندگی می‌کنیم و در پنج سال گذشته این نخستین بار است که چنین چیزی می‌بینم. به نظر می‌رسد آن‌ها تعمدا دیوارنویسی را روبروی زمین بازی بچه‌ها نوشته‌اند و دانش آموزان مدرسه‌ای را هدف قرار داده‌اند. زیرا این دیوارنویسی نخستین چیزی است که بچه‌ها در لحظه ورود به مدرسه می‌بینند.

پلیس اعلام کرده که دیوارنویسی و نقاشی دیواری یکی از رایج‌ترین جرایم نفرت محور علیه گروه‌های مذهبی شناخته شده در اتاوا است، در این میان پلیس هنوز اطلاعات جدیدی درباره بانیان این جرم نداشته و تحلیل‌گر جرایم این سازمان نیز روز دوشنبه در محل کار خود حضور نداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha