دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 حیاط اصلی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

حوزه/ دانشجویان مسلمان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیای آمریکا قصد دارند با هدف نشان دادن شیوه عبادت در دین اسلام، نماز جمعه هفتگی خود را در چمن‌های حیاط اصلی دانشگاه برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، دانشجویان مسلمان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیای آمریکا قصد دارند به هدف نزدیک شدن بیشتر به همکلاسی‌های‌شان و نشان دادن شیوه عبادت در دین اسلام، نماز جمعه هفتگی خود را از این به بعد در چمن‌های حیاط اصلی دانشگاه برگزار کنند.

مسلمانان به طور هفتگی در روزهای جمعه، نماز روز جمعه را در مرکز معنوی پاسگوریلا برگزار می‌کردند. اما روز پنج شنبه دانشجویان انجمن اسلامی اعلام کردند از این هفته محل برگزاری نمازهای جمعه را به چمن اصلی قدیمی دانشگاه منتقل خواهند کرد.

* اهمیت روز جمعه برای ما مثل یکشنبه برای مسیحیان است

نبیلا زاواکی، دانشجوی ارشد مدیریت بحران روز جمعه به خبرنگاران گفت: در نماز روز جمعه، خطبه نیز توسط امامان جماعت یا علمای دینی ایراد می‌شود تا یادآوری برای چگونه زیستن برای ما باشد. به علاوه روز جمعه برای ما روز مقدسی است. ما در بزرگداشت این روز لباس‌های نو و رسمی می‌پوشیم. اهمیت این روز برای ما درست مثل روزهای یکشنبه برای مسیحیان است.

به گفته اعضای انجمن اسلامی، عنوان خطبه این هفته نماز جمعه «شیرینی تلاش» نامگذاری شده بود و روی یافتن نیرو در هنگام برخورد با مشکلات و سعی در تنظیم نگرش‌ها بر این اساس تمرکز داشت.

در این میان دانشجویان مسلمان از دیگر دانشجویان دعوت کردند تا در این مراسم شرکت کرده و چگونگی برگزاری نماز جماعت مسلمانان را تماشا کنند تا درک بهتری از مسلمان بودن در ایالت پنسیلوانیا بدست آورند.

حمزه فاید دانشجوی ارشد سیاست بین‌الملل و هماهنگ‌کننده نشست‌های انجمن اسلامی دانشجویان گفت: این بسیار مهم است که دانشجویان در این مراسم مشارکت کنند و حتی فقط برای تماشا هم که شده بیایید. این لحظه‌ای تاریخی و بیادماندنی در ایالت پنسیلوانیا خواهد بود. به علاوه فکر می‌کنم لحظه‌ای حیاتی برای دانشجویان مسلمان جوان خصوصا در بحبوحه شرایط سیاسی و گفتگوهای سیاسی امروز باشد، تا موضعی از یکپارچگی و اتحاد در هویت و دین خودشان نشان دهند.

فاید در ادامه گفت: این گردهمایی با شرکت دانشجویان مسلمان با قومیت‌های مختلف انجام می‌شود تا به این ترتیب آنان را از نظر معنوی، صلح و ارتقاء خوبی‌ها در جامعه با همدیگر متحد سازد. کسانی که در کنار همدیگر به عنوان امت یا یک جامعه می‌ایستند نیرویی را احساس می‌کنند که فوق العاده بوده و تجربه‌ای نفس‌گیر برای شرکت‌کنندگان است. ما از همه خواستیم تا در این مراسم و نماز شرکت کنند به این امید که این تجربه را بدست آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha