دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ویلیام

حوزه/ مرکز اسلامی ویتون واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا مراسم روز درهای باز برگزار کرد. بازدیدکنندگان و میهمانان غیرمسلمان این مرکز اسلامی حرفهای زیادی برای گفتن داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam.net، مرکز اسلامی ویتون واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا مراسم روز درهای باز برگزار کرد. بازدیدکنندگان و میهمانان غیرمسلمان این مرکز اسلامی حرفهای زیادی برای گفتن داشتند.

کشیش مسیحی: نیازمند ارتباطات مسالمت آمیز هستیم

پاول بیشاب یک کشیش مسیحی که در ویتون زندگی می‌کند می‌گوید: این مسجد در مسیر عبورم بود و هر روز از پشت فرمان اتومبیلم این مسجد را می‌دیدم. وقتی تابلو‌های مربوط به مراسم درهای باز را دیدم بسیار خوشحال شدم. من خواهران و برادران مسلمانم را برای تلاش‌هایشان در ایجاد چنین رابطه‌ای با جامعه تحسین می‌کنم. به عنوان یک کشیش معتقدم که ما به فعالیت‌های اینچنینی بیشتری برای ایجاد ارتباط مسالمت آمیز نیاز داریم.  شاید ما الهیات دینی مشترکی نداشته باشیم اما همدیگر را شناخته و دوست داشته و می‌توانیم نمونه‌ای باشیم برای جامعه جهانی و نشان دهیم که خشونت و تبعیض تنها نتیجه رابطه میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در جهان نیست.

مسلمانان با روی خوش به سوالات ما جواب دادند

یکی دیگر از بازدیدکنندگان به نام لانا می‌گوید: من راجع به این مراسم از خواهرم شنیدم. امروز بسیار خوب بود و برای ما بسیار اهمیت داشت. من در نزدیکی همین جاده زندگی می‌کنم. این نشست فوق العاده‌ای بود و توانستیم همسایگان‌مان در مرکز اسلامی را ملاقات کرده و بشناسیم. من بسیار سپاسگذارم از این مراسم.

النا نیز که در ویتون زندگی کرده و خبر تشکیل این نشست را از دوستانش شنیده می‌گوید: من خیلی خوشحالم که آمدم. رفتار همه بسیار دوستانه و خوب بود. به تمام سئوالات ما با روی خوش جواب دادند. اوقات بسیار خوشی داشتم و غذای خوبی خوردیم. بعدازظهر بسیار مفرحی بود.

تحت تاثیر مهمان نوازی مسلمانان قرار گرفتم

کریسا که یک دانشجو است نیز می‌گوید: مراسم خوبی بود و ما تحت تاثیر مهمان‌نوازی و سخاوت مسلمانان قرار گرفتیم. شناخت مسلمانان، شنیدن داستان‌های آن‌ها و چگونه مسلمان بودن بسیار جالب بود. بسیار سپاسگزارم.

ویلیام: آنچه رسانه ها درباره اسلام می گویند حقیقت ندارد

ویلیام که از طریق شبکه‌های اجتماعی از این مراسم مطلع شده می‌گوید: یکی از بخش‌های جالب این مراسم خوشنویسی بود، یکی از خطاطان مسلمان نام مرا به زبان عربی و خوشنویسی زیبایی برایم نوشت. در کل تور بسیار جالبی در مسجد داشتیم و چیزی که بیشتر از همه برایم جالب بود روی گشاده مسلمانان برگزارکننده این مراسم و تلاش‌ها برای از بین بردن سوءتفاهمات درباره اسلام بود. با ما صحبت می‌کردند تا به ما نشان دهند که هدف اصلی زندگی چیست. آنچه بیشتر از همه برای من ارزشمند بود تمایل مسلمانان در به راه دادن سایرین به فضای عبادت و نمازشان بود. مهم است که مسلمانان را بشناسیم و تصور نکنیم که آنچه در رسانه‌ها نشان می‌دهند حقیقت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha