پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 379049
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
اسلام و مسیحیت

حوزه/ جشنواره مذاهب با عنوان «مسیرهای پرهیز از خشونت» در شهر لوییویل، بزرگترین شهر ایالت کنتاکی آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از  insiderlouisville.com، جشنواره مذاهب با عنوان «مسیرهای پرهیز از خشونت» در شهر لوییویل، بزرگترین شهر ایالت کنتاکی آمریکا برگزار می‌شود. این جشنواره که بودجه آن توسط حامیان خصوصی و اهداءکنندگان مردمی تامین می‌شود، برنامه‌‌های مختلف مذهبی و صلح‌آمیز را در نظر دارد.

گردهمایی‌های جشنواره مذاهب که در روز‌های 17-21 می برگزار خواهد شد در سالن تئاتر اکترز به اجرا گذاشته می‌شوند. این جشنواره سالانه از 21 سال پیش تا کنون هرساله برگزار می‌شود، و بیش از یک سوم 630 شرکت‌کننده آن معمولا از شهرهای دیگر حضور بهم می‌رسانند. مرکز برگزاری به طور زنده این نشست را از طریق اینترنت پخش کرده و در فضای مجازی آرشیو می‌کند و همگان می‌توانند در سرتاسر دنیا به طور همزمان آن را پیگیری و تماشا کنند.

چهره‌های شناخته شده در جشنواره مذاهب

برخی چهره‌های شناخته شده شرکت کننده در این جشنواره شامل آرون گاندی، نوه مهاتما گاندی رهبر بزرگ معنوی و سیاسی، کارن آرمسترانگ، نویسنده کتاب‌های پرفروش مذهبی و بنیانگذار منشور شفقت، جان براون کمپبل، رهبر میان‌ادیانی و حقوق مدنی و دستیار مارتین لوتر کینگ جونیور و لیندا سارسور حامی پیشتاز زنان مسلمان و مدیر اجرایی انجمن اعراب آمریکایی نیویورک می‌باشند.

سخنرانی‌ها شامل موضوعاتی چون رسانه‌ها و اعتماد ملی، اسلام‌هراسی، مشکلات سیاه‌پوستان و واکنش‌های میان‌ادیانی به خشونت خواهند بود. مراقبه در حرکت، تای چی، ساختن سند ماندلا و نمایشگاه هنری از دیگر برنامه‌های این جشنواره هستند.

مراسم پایانی جشنواره مذاهب، راهپیمایی رحمت نام دارد که در آن شرکت‌کنندگان راهپیمایی سکوتی را از تئاتر اکترز تا رودخانه اهایو انجام می‌دهند.

همزمانی با نشست انجمن ملی اسلحه

جالب توجه اینکه این جشنواره درست هم‌زمان با گردهمایی انجمن ملی اسلحه در آمریکا برگزار می‌شود. انجمن ملی اسلحه، سازمانی آمریکایی برای ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوه استفاده از آن در آمریکاست و دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا نیز در این همایش شرکت خواهد کرد.

سارا هریس از مرکز روابط میان‌ادیانی دراین باره می‌گوید: این همزمانی کاملا تصادفی بوده و ما زمان همایش خود را پیش از گردهمایی انجمن ملی اسلحه اعلام کرده بودیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha