دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عربستان حامی تروریسم

حوزه/ کاندیدای جمهوری خواه کنگره آمریکا گفت: آمریکا به جای اینکه هم‌پیمان کلیدی عربستان سعودی باشد باید این کشور را به لیست حامیان تروریسم واشنگتن اضافه کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sputniknews.com، الکس برنشتاین که قصد دارد در انتخابات سال 2016 کنگره آمریکا به نمایندگی از منطقه کلرادو شرکت کند در یک مصاحبه رادیویی گفت: نفوذ عربستان سعودی در اقتصاد آمریکا و رسانه‌های ما سبب نادیده گرفته شدن نقش این کشور در حمایت از تروریسم می‌شود. این درحالی است که تا سال 2011 رژیم سعودی خودش به طور مستقیم پشتیبان مالی اسامه بن لادن در پاکستان بود و همچنین شواهدی مبنی بر نقشه تیراندازی و سرنگونی به نیروی هوایی آمریکا با موشک استینگر از سفارت عربستان در واشنگتن وجود دارد. اگر ما حقیقتا می‌خواهیم مشکل تروریسم را برطرف کنیم باید توجه‌مان را به عربستان سعودی متمرکز کنیم.

برنشتاین در ادامه گفت: آمریکا به جای اینکه هم‌پیمان کلیدی عربستان سعودی باشد باید این کشور را به لیست حامیان تروریسم واشنگتن اضافه کند. من پیشنهاد می‌کنم که آمریکا عربستان سعودی را به لیست کشورهای حامی تروریسم افزوده و دارایی مسئولین سعودی را در آمریکا مسدود کنند. به علاوه آمریکا باید روابط اقتصادی با عربستان سعودی را کاهش دهد، چرا که این مسئله سبب شده که دولت آمریکا و رسانه‌های آمریکایی نتوانند به طور موثر نقش ریاض را در تروریسم مورد تحقیق و بررسی قرار دهند.

مسئولین عربستان سعودی در شرکت‌های اصلی آمریکایی مانند نیوزکورپ، فاکس نیوز و سی.ان.ان متعلق به تیم وارنر سهام‌های زیادی دارند. سعودی‌ها سهام‌های زیادی در اپل، سیتی‌بانک داشته و با بیل گیتس در شرکت مدیریت هتل‌های فورسیزن و هتل آیکونیک در نیویورک و پلازا شریک بوده و زیر سایه حفاظت آن‌ها قرار دارند.

* رژیم سعودی از تحقیقات درباره رابطه این کشور با تروریسم طفره می رود

برنشتاین ادامه داد: عربستان سعودی به لطف حمایت‌های سخاومتندانه‌‌اش به شرکت‌های لابی قدرتمند واشنگتن دی سی از تحقیقات رسمی رابطه این کشور با تروریسم و ترویج ایدئولوژی افراط‌گرایانه طفره رفته است. تنها به این دلیل که سهام زیادی در خبرگزاری‌های آمریکایی دارد، که مثلا قرار است خبرگزاری ما باشد. به علاوه آن‌ها در شرکت‌های اصلی حقوقی و شرکت‌های لابی سهام دارند و رابطه نزدیکی با پیمانکاران نظامی بزرگ آمریکایی دارند و این تنها یکی از نمونه‌های کلاسیک کنترل اقتصاد ما توسط پول هنگفت است.

او در پایان گفت: دولت بعدی آمریکا باید 6 ماه به رژیم سعودی فرصت بدهد تا حمایت خود را از تروریسم و افراط‌گری برداشته و اگر تغییری رخ نداد آن وقت تصمیم قاطعی اتخاذ کند. من حتی درباره سابقه بی‌رحمانه حقوق بشر آن‌ها صحبت نمی‌کنم که حرف‌های زیادی در این باره وجود دارد، بلکه فعلا درباره ارتباط مستقیم آن‌ها با منافع ملی آمریکا صحبت می‌کنم. چراکه آن‌ها گروه‌هایی را پشتیبانی می‌کنند که مردم بیگناه را در سرتاسر دنیا می‌کشند و این مسئله نه فقط برای آمریکا بلکه برای جامعه بین‌المللی مسموم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha