پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آئین باشکوه تعویض پرچم حرم مطهر امام حسین(ع)

استاد حوزه علمیه مازندران، امام حسین(ع) را بهترين چراغ راه براي بندگان و مؤمنان دانست و با تاکید بر این که هویت شیعه به محرم و عاشوراست، گفت: در شعارها و نوحه‌هاي مراسمات عزاداري، باید واقعيات کربلا را بيان کنيم و به جوانان و نسل‌هاي جديد آگاهي بخشيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت نخستین روز ماه محرم در حوزه علمیه ساری برگزار شد، گفت: دشمن با هجمه‌هاي مدرن محرم و عاشورا را هدف گرفته است، چرا كه نهضت عظيم حسيني و حادثه کربلا داراي ابعاد مختلفي است که هر بخش  آن مي‌تواند براي ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرين باشد.

وي با بیان این که سيدالشهدا(ع) تلاقي عشق و عقل بود، عشق مکانش احساس است، اما اوج عقلانيت و تعالي عقلانيت محض، عشق است که حسين (ع) آن را به جامعه بشريت اثبات کرد، افزود: امام حسين (ع) درس حريت و آزادگي را به همه عالم دارد و نعمتي که خداوند متعال به ما داده فرهنگ و حب اهل بيت است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که حرکت امام حسين(ع) موجب ترويج فرهنگ ظلم‌ستيزي شد، افزود: امروز هر چه داريم به برکت سيدالشهداء و فرهنگ عاشوراست و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سيدالشهداء بود.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: محرم و عاشورا آنقدر برکت براي جامعه ما داشته که قابل شمارش نيست و هويت شيعه به محرم است و محرم، غدير و مهدويت اضلاع سه‌گانه هويت شيعه را تشکيل مي‌دهند و از همين‌رو نيز در کانون توجه دشمن هستيم.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که دليل اصلي قيام امام حسين(ع) و تحمل اين همه خطر، سختي و تشنگي، مبارزه با حاکمان فاسد در جامعه اسلامي بود، افزود: در عصر امام حسين (ع) مردم با ناداني تمام، مقابل امام ايستادند و امام(ع) با وجود مشکلات و شرايط سخت، تصميم به قيام گرفت.

وي، یکی از دلایل قيام امام حسين (ع) را گوشه‌نشيني افراد شايسته و اصحاب و ياران پيامبر اکرم(ص) و ياران امام دانست و تأکيد کرد: قيام امام حسين(ع) به تمام دنيا درس آزادگي و دينداري داد.

این پژوهشگر دینی یکی دیگر از دلایل قيام امام حسين (ع) را از ميان رفتن سنت‌هاي پيامبران و امامان دانست و با بيان اينکه بايد امر به معروف و نهي از منکر در جامعه احيا شود، اظهار کرد: در اين برهه زماني بايد براي احياي دين، کربلايي به وجود آورد و جان خود را در راه دين فدا کرد.

حجت الاسلام میرعمادی انقلاب اسلامي ايران را يک انقلاب حسيني دانست و تصريح کرد: نبايد اجازه دهيم دشمنان، عاشورا و نهضت امام حسين (ع) را از ما بگيرند.

وي عنوان کرد: در آمريکا و بسياري از کشورهاي غربي و اروپايي، به ياد مظلوميت امام حسين(ع) مراسمات گوناگوني برگزار مي‌شود و اين شجره طيبه در حال رشد و شکل‌گيري بوده تا شرايط ظهور امام زمان(عج) را فراهم آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با انتقاد از نحوه برگزاري مراسمات عزاداري امام حسين (ع) در برخي هيأت‌هاي مذهبي تشريح کرد: بعضي از برنامه‌هاي عزاداري به درستي صورت نمي‌گيرد و با تغييرات فرهنگي و ديني روبرو شده است، در شعارها و نوحه‌هاي مراسمات عزاداري، باید واقعيات کربلا را بيان کنيم و به جوانان و نسل‌هاي جديد آگاهي بخشيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه اين عزت‌ها به سادگي به دست نمي‌آيد، تأکيد کرد: ملت ايران بايد به دين خود، امام حسين(ع)، رهبر معظم خويش و عزت انقلاب افتخار کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که اين‌که بقاي اسلام به واسطه امام حسين(ع) بوده است، تصریح کرد: يعني بدون امام حسين(ع) از بعثت خبري نبود، البته جايگاهي که خداوند براي ايشان و دوستداران‌اش در نظر گرفته است بسيار وسيع و غيرقابل توصيف است.

وی امام حسین(ع) را بهترين چراغ راه براي بندگان و مؤمنان دانست و ادامه داد: هيچ زميني برتر از زمين کربلا نيست و قبل اينکه زمين مکه وجود داشته باشد خداوند زمين کربلا را ايجاد کرد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اينکه همه موجودات عالم روزي به کرامت امام حسين(ع) محتاج هستند، اذعان داشت: مکتبي که امام حسين(ع) براي مقابله با ظلم حاکمان جور ايجاد کرد، امروز به الگويي براي مبارزه با استکبار تبديل شده و انسانهاي حقيقتجو از اين مکتب بالنده براي مبارزه با ستمگران بهرهمند هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha