دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یادواره شهدای روحانی رستمکلا

حوزه / مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی و شهدای طلبه و روحانی مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا با حضور دادستان کل کشور برگزار می گردد.

حجت الاسلام محمد ابراهیم پیشنمازی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب، گفت: مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی و یادواره 108 شهید طلبه و روحانی، مدرسه علمیه جعفریه رستمکلای شهرستان بهشهر برگزار می شود.

وی افزود: همچنین در این مراسم یاد دو فرزند فقید آیت الله ایازی نیز گرامی داشته خواهد شد.

 مدیر مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا مازندران با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم گفت: سخنران ویژه این نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور خواهد بود.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که این مراسم چهارشنبه 14 مهر مصادف با سوم محرم برگزار می گردد، یادآور شد:  مراسم از  10 صبح آغاز و تا 14 در مسجد جامع رستمکلا ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور قبل از حضور در مراسم نکوداشت شهدای روحانی، با حضور درمدرسه علمیه جعفریه از بخش های مختلف آن بازدیدی خواهند داشت.

جایگاه عالمان دین

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ایازی، تولیت مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا نیز با بیان این که عالمان دینی از جمله انسان هایی هستند که علم را عمل آمیخته اند و با عمل به علم و رشد و گسترش آن در جامعه خدمات شایسته به اسلام ارائه کرده اند و مایه برکات علمی و معنوی در جامعه اند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و علمای متعهد در تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات، انحرافات و کج روی ها بوده اند، گفت: ترویج علوم دینی در جامعه از وظایف مهم ما در جامعه است که باید در این راستا همه ما تلاش همه جانبه داشته و در توسعه علوم دینی تلاش کنیم.

تولیت مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا همچنین به نقش حوزه ها و مدارس علمیه در ارتقای سطح معرفت دینی بین افراد جامعه اشاره کرد و افزود: به همت علمایی همچون مرحوم فقیهی حوزه های علمیه رونق و رشد بسیاری یافته است که موجب رونق علوم دینی شده است.

حجت الاسلام ایازی با مهم ارزیابی کردن جایگاه فقاهت و اجتهاد علما و فقها در تاریخ، گفت: این جایگاه از اهمیت والایی برخوردار است و به برکت وجود عالمان دینی، کشورمان امروز به ام القرای کشورهای مسلمان تبدیل شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha