چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دکتر سلیلی، کارشناس مباحث سیاسی

حوزه/ . دشمن می خواهد در رفتار ما تغییر بنیادین ایجاد کند، تا حدودی هم به اهداف خود نیز رسیده است، آمار طلاق در ایران بسیار تکان دهنده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، دکتر سلیلی، کارشناس مباحث سیاسی در نشست" جهاد اکبر در عرصه فرهنگی" در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بابل گفت: جهاد کبیر در عرصه فرهنگی از مقوله های مهم است. رهبر معظم انقلاب از چند ماه قبل بحث جهاد کبیر را مطرح کرده و در دانشگاه امام حسین(ع) به این مسئله بسیار مهم اشاره کردند که خرمشهرها در راه است؛ اما نه خرمشهر های نظامی، بلکه خرمشهر های فرهنگی در راه است و نباید در برابر دشمن تسلیم  شد .

وی افزود: دشمن در گذشته برای تهدید ایران بارها عنوان می کرد که گزینه نظامی روی میز است، ولی امروز دیگر این بحث ها مطرح نیست، چون دریافته است که باید در عرصه فرهنگی ایران را هدف قرار دهند ..

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: دشمن  می خواهد ایران را در جبهه سیاسی و اقتصادی تحت فشار قراردهد تا مانع کمک و مساعدت های ایران به حزب الله، فلسطین و ... شود .

سلیلی تصریح کرد: دشمن همیشه دشمن است و نیاید فریب لبخند زیبای او را خورد، چرا که در لوای آن لبخند زیبا، اهداف پلید و شومی خوابیده است، لذا نباید غافل شویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره) فرمودند که "ملت به علت بد عمل کردن ، دوری از یاد خدا و پیروی از شهوات ، سیلی می خورد"؛ هر کس با ولایت باشد و از انقلاب دفاع کند، دشمن از او فاصله خواهد گرفت و روی او حساب نخواهد کرد، لذا باید بدانیم که هوشیاری و اتکاء به بیانات رهبری موجب نا امیدی دشمن خواهد شد .

وی بیان کرد: دشمن می خواهد کشور از نظر اقتصادی دچار رکود و عقب ماندگی شده و همواره دست نیاز و گدایی به سمت آنها دراز کند. قطعا با اتکال به فرمایشات رهبری و همچنین اقتصادی مقاومتی می توانیم بیماری اقتصادی کشور را درمان کنیم .

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمن نمی تواند پیشرفت علمی ایران را در زمینه انرژی هسته ای، تولید آب سنگین، تولید داروی ضد سرطان و...شاهد باشد. جبهه علم جبهه حق است و ما باید با پیشرفت علمی به استقبال تمدن بزرگ اسلامی برویم، باید دانشگا ه های اسلامی از نظر علمی پیشرفت کنند .

وی بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند  "اگر حصار و خاکریز فرهنگ نباشد ما هیچ چیزی نخواهیم داشت".  دشمن می خواهد تغییر بنیادین در رفتار ما ایجاد کند، تا حدودی هم به اهداف خود نیز رسیده است، آمار طلاق در ایران بسیار تکان دهنده است.

وی با اشاره به این که دشمن با تهاجم فرهنگی و ماهواره ها نفوذ کرده و خانواده ها را هدف گرفته است، ابراز داشت: شبکه های ماهواره ای عمده فعالیت های خود را برای متلاشی کردن خانواده های ایرانی متمرکز کرده اند، راه علاج این است که بی تفاوت نباشیم و سکوت نکنیم و امر به معروف و نهی از منکر را احیاء کنیم، فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز همین بوده است.                                                                                                                            

انتهای پیام 313/48   

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha