شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش محرم نقش بصيرت دهي است، گفت: محرم فرصت مناسبي براي روحانيان است تا معارف دين اسلام واهل بيت(ع) را تبيين کنند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، با بیان این که نقش محرم، نقش بصيرت دهي است، گفت: محرم فرصت مناسبي براي روحانيان است تا معارف دين اسلام واهل بيت(ع) را تبيين کنند.

وی با اشاره به بيانات امام خميني(ره) مبني بر اينکه «ما هرچه داريم از ماه محرم و صفر است»، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي ايران با الگوگيري از انقلاب عاشورا توانست با دشمنان اسلام مبارزه کند و آزادگي، استقلال و مقاومت خود را با پيروزي به جهانيان اثبات کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين‌که آحاد جامعه بايد از ماه محرم و صفر در کسب معرفت ديني تلاش کنند، تصریح کرد: آنان با بهره گيري از واقعه کربلا مي‌توانند با نحوه و چگونگي سيره زندگي سيدالشهدا(ع) آشنا شوند و آن را در زندگي خود عملي کنند تا به سعادت واقعي برسند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که امام حسين(ع) هرگز زير بار ظلم نرفت، اظهار داشت: آحاد جامعه که پيرو اين امام بزرگوار هستند بايد اين هدف را سرلوحه زندگي خود قرار دهند و تحت هيچ شرايطي زير بار زورگويي و ظلم‌ستيزي کشورهاي استکبار جهاني از جمله آمريکا و اسرائيل نروند.

وی افزود: قيام امام حسين(ع) در عاشورا تنها به يک واقعه تاريخي ختم نمي شود، بلکه اهميت اين قيام به واسطه مقدار تاثيرگذاري آن در جامعه بشري است.

حجت الاسلام صادقی، نهضت عاشورا را از نهضت هاي بي نظير در تاريخ عنوان کرد و افزود: نضهت عاشوراي امام حسين(ع) الگوي کامل قيام هاي بشري در جهان است و بسياري از انديشمندان و آزادگان جهان براي رهبري قيام ها و اثبات حقانيت مظلومان از قيام امام حسين (ع) الگو برداري کردند.

وی تصريح کرد: فلسفه قيام عاشورا مبارزه با استکبار و اصلاح باورها و اعتقادات غلط و برداشت هاي نادرست از اسلام بود و انقلاب عظيم ايران اسلامي نيز با پيروي از همين مشي حسيني توانست به پيروزي برسد و تا کنون با شعار عاشورايي حرکت کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران،  محرم و صفر را يک فرصت خوب براي ترويج و تبليغ دين در جامعه ياد کرد و با بیان این که در اين راستا بايد نهايت استفاده را از ماه محرم کرد، اظهار داشت:  محرم نقش بي بديل در پيروزي انقلاب داشته و هميشه اين ماه محرم و صفر بوده که باعث شده هميشه اين انقلاب ماندگار و پايدار در همه عرصه ها قدم بر دارد.

وی، فلسفه قيام حضرت امام حسين(ع) را امر به معروف و نهي از منکر عنوان کرد و افزود: توجه به اين موضوع مهم مي تواند بسياري از آسيب هاي اجتماعي را به حداقل کاهش دهد.

حجت الاسلام صادقی، ماه محرم را فرصت طلايي براي ترويج و توسعه امر به معروف و نهي از منکر ياد کرد و گفت: در اين ماه بايد امر به معروف و نهي از منکر توجه شود و اين فريضه به خوبي در اين ماه تقويت شود، چرا که در کاهش جرايم بسيار موثر است.

وي افزود: انديشه و تفکر عاشورا تنها مختص به زمان امام حسين (ع) نيست و قيام امام حسين(ع) راه و روش زندگي را در همه اعصار براي همه روشن کرده و ترسيم کرده است و اگر سیدالشهدا(ع) با يزيد بيعت نکردند، اين پيام مهم را مي رساند که افرادي که پيرو ايشان هستند در هيچ زمان و مکاني با افرادي که تفکرات ضد ديني دارند، بيعت نخواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha