شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی تولیت حوزه و مسجد امام حسین(ع) شهرری

حوزه/ مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، با بیان این که طلاب باید الگوی مردم باشند، گفت: مراجع معظم تقلید علت موفقیت خود را تقید و اهتمام به نماز شب و نوافل و نماز اول وقت معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، امروز در درس اخلاق هفتگی خود که با حضور جمعی از طلاب و اساتید حوزه و اقشار مختلف مردم شهر ری برگزار شد، اظهار داشت: مردی از رسول الله (ص) خواست که او را نصیحت کند؛ پیامبر(ص) فرمودند اگر سخنی بگویم قبول می کنی؟ آن شخص گفت بله. پیامبر(ص) سه بار این سؤال را تکرار کرد و آن فرد هر بار پاسخ داد: بله؛ پیامبر اسلام(ص) در ادامه فرمودند، «تصمیم به هر کاری که گرفتی به عاقبت آن توجه کن. و فکر کن آیا عاقبت آن کار، درست است یا خیر. اگر عاقبت آن کار، گمراهی است در انجام آن، تجدیدنظر کن».

این استاد حوزه، در ادامه سخنان خود، با بیان این که مرحوم شیخ مرتضی انصاری به دلیل تعهد به علم و پژوهش و اخلاق الهی در میان شیعیان و حوزه های علمیه ماندگار شدند، تصریح کرد: طلاب باید از ابتدای حضور در حوزه علمیه خودسازی کنند و نفس خود را به اخلاق و آداب الهی عادت دهد.

وی در ادامه به امکانات موجود در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: برخی حوزه های علمیه دچار مشکلات و امکانات مالی و خدمات رفاهی هستند اما گاهی شاهد اسراف نعمت های الهی هستیم.

*مراجع تقلید با نماز شب مراجع تقلید شدند

مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری در ادامه سخنانش، با توصیه طلاب به نماز شب و نوافل، گفت: مراجع معظم تقلید علت موفقیت خود را تقید و اهتمام به نماز شب و نوافل و نماز اول وقت معرفی کردند.

*طلاب با تلاش علمی، شکر نعمت حضور در حوزه را اداء کنند

وی در ادامه با تأکید بر این که طلاب باید شکرگزاری خود برای حضور در حوزه را با تلاش برای کسب علم اداء کنند، خاطرنشان کرد: مردی از انصار نزد رسول الله(ص) آمد و عرض کرد تشییع جنازه مهم تر است یا حضور در جلسه علم؟ پیامبر (ص) فرمودند اگر کسانی هستند که او را تشییع کنند دیگر شما لازم نیست، حضور یابید و در مجلس علم شرکت کنید. آن فرد پرسید چرا حضور در جلسه علم مهمتر است؟ حضرت فرمود شرکت در جلسه علم برابر است با شرکت در هزار تشییع جنازه، هزار عیادت بیمار، هزار شب عبادت، هزار روز روزه، هزار درهم صدقه، هزار حج غیر واجب و هزار جهاد غیر واحب. به وسیله علم است که خداوند اطاعت می شود و خیر دنیا و آخرت با علم توأم است.

*نشانه‌های مؤمن واقعی

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی با بیان این که طلاب در راه تقویت ایمان و اعتقادات خود همیشه تلاش کنند، به برخی از نشانه های یک مؤمن واقعی اشاره کرد و گفت: صداقت از نشانه های مومن است همان طور که پیامبر(ص) فرمودند مومن هر کاری بکند، دورغ نمی گوید؛ همچنین حسن خلق نشانه دیگر مومن است و طلاب بدون تواضع و ادب نمی توانند مردم را جذب آموزه های دین کنند.

*طلاب باید الگوی مردم باشند

مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری در پایان گفت: طلاب باید الگوی مردم باشند و این موضوع از طریق ادب، اخلاق، حسن خلق، اهتمام به نماز شب، تقید به نماز اول وقت و علم بسیار ممکن است.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha