شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عاشورا

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد از ۱۸۷ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان در دهه اول محرم خبر داد و گفت: عاشورا کلاس درس ایستادگی در برابر استکبار است.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در گناباد با تسلیت ایام محرم گفت: عزاداری امام حسین(ع) فرامنطقه‌ای و فرا‌زمانی بوده و ایستادگی در برابر ظلم، عدم پذیرش ذلت، ایثار، شجاعت، فداکاری و شهامت برخی از درس‌های واقعه عاشورا می‌باشد.

وی اظهارکرد: عاشورا درس اخلاق، غیرت، سخاوت و فداکاری و مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر زورگویان را به جهان مخابره کرد.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه به برگزاری همایش پرچم‌داران حسینی و طلایه‌داران هدایت ویژه کارگزاران هیئت‌های مذهبی و روحانیون اشاره و تصریح‌کرد: یکی از آسیب‌های محافل عزاداری گناباد طولانی‌شدن زمان جلسات می‌باشد که این موضوع در جلسات توجیهی برگزار شده برای مسئولین هیئت‌ها و روحانیون مورد تایید قرار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات‌اسلامی گناباد همچنین  به اعزام ۱۸۷ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهری و روستایی در ایام محرم اشاره و اذعان‌کرد: بیان احکام دینی، ترویج فرهنگ قرآن، بیان درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، بیان اهمیت نماز و اقامه آن به صورت جماعت، سبک زندگی‌اسلامی و بیان منویات مقام‌معظم‌رهبری از جمله مهترین برنامه‌های روحانیون اعزامی می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۵۰ ایستگاه صلواتی در مناطق مختلف شهری و روستایی گناباد در دهه اول محرم برپا می‌شود، افزود: ایستگاه‌های صلواتی یکی از اقدامات خودجوش مردمی در ایام محرم است ولی به منظور رفع آسیب‌های آن باید این ایستگاه‌ها سازماندهی شود و از لحاظ ترافیکی و بهداشتی برپایی ایستگاه مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha