شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیاستمدار ارشد ترک، رشد اسلام  هراسی و نژادپرستی در آلمان را محکوم کرد

حوزه/ یک قانونگذار ترک تبار و عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا در مصاحبه ای با خبرنگاران ابراز داشت که در سال های اخیر سخنرانی های نژادپرستانه به یک روند رو به ظهور در میان طبقات متوسط و بالا در آلمان تبدیل شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک سیاستمدار ارشد ترکی، افزایش رو به رشد اسلام هراسی و نژادپرستی در سال های اخیر در آلمان را محکوم کرد.

مصطفی ینراوقلو قانونگذار ترک تبار و عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا در مصاحبه با خبرنگاران گفت که سخنرانی های نژادپرستانه به یک روند در حال ظهور در میان طبقات متوسط و بالا در آلمان در سال های اخیر تبدیل شده اند.

به گفته این سیاستمدار ترک، مسئله «نژادپرستی در آلمان» هم اکنون به یک مرحله بحرانی و خطرناک رسیده و حتی سیاستمداران و وزرای آلمانی نیز در ترویج آن نقش ایفاء می کنند؛ وی سپس از مقامات دولتی آلمان خواست بیانیه های نژادپرستانه را محکوم کنند.

گفتنی است اخیرا مسعود اوزیل فوتبالیست مسلمان ترک تبار تیم ملی آلمان از این تیم بازنشسته شده و درد دل هایی نسبت به برخوردهای نژادپرستانه آلمانی ها علیه خود در توییتر بیان داشته؛ وی در توییتی نوشته است: وقتی در مسابقات برنده می شویم من را یک آلمانی می دانند، اما وقتی می بازیم، آن وقت از نظر آن ها من یک مهاجر بیشتر نیستم!

ینراوقلو ابراز داشت که اوزیل صدای خود را علیه نژادپرستی در غرب و اهانت ها بلند کرده و گفت: این واکنش اوزیل، صدای احساسات تک تک میلیون ها مهاجر و پناهنده ای است که در اروپا و آلمان زندگی می کنند. این صدای حساسات مسلمانان است.

وی افزود: مسلمانان و به ویژه ترک تبارانی که درآلمان زندگی می کنند از نظر دولت ایالتی آلمان در بلندمدت به شکل یک «تهدید» به نظر می رسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha