جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانمارک از صنعت «گردشگری حلال» اروپا عقب مانده است

حوزه/ ارقام مربوط به شاخص های جهانی گردشگری جهانی سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که دانمارک در مقایسه با همتایان اروپایی اش در صنعت «گردشگری حلال» عقب مانده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal، شاخص های جهانی گردشگری جهانی سال 2018 نشان می‌دهد که کشور دانمارک در مقایسه با همتایان اروپایی اش در صنعت «گردشگری حلال» و ارائه خدمات و اقامت گاه های اسلامی  به مسلمانان عقب مانده است.

برای مثال، در هلند، گردشگران مسلمان می توانند با استفاده از یک برنامه نرم افزاری ویژه، راه شان را به نزدیکترین مسجد پیدا کنند. از سوی  دیگر در آلمان و سوییس اتاق های هتل ها با قرآن و قطب نما برای تعیین قبله برای میهمانان مسلمان مجهز شده اند. با این وجود چنین خدماتی در کشور دانمارک ارائه نمی شوند و براساس اعلام نظر کارشناسان، شرکت های مدنظر در این مطالعه، مستر کارت و  کرسنت ریتینگ که گزارش کرده اند گردشگری مسلمان در سطح بازار بین المللی یک صنعت رو رشد است، بر این باورند که این صنعت در کشور دانمارک هم چنان ناکارآمد باقی مانده است.

در میان 130 کشوری که توسط شاخص تجارت گردشگری اسلامی جهانی در سال 2018 زیر ذره بین قرار گرفتند، کشور دانمارک در مقام 84 ام و در میانه  راه قرار دارد. این درحالی است که دانمارک نسبت به سال گذشته از رتبه 72ام و جلوتر از نروژ و فنلاند، به رتبه پایین تری در جدول نزول کرده است.

 در این میان برخی کشورهای اسلامی از جمله مالزی، اندونزی، ترکیه و قطر در صدر این لیست قرار داشتند، اما تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله، سوئد، نروژ و آلمان به خاطر داشتن فضاهای مسلمان پسند امتیازهای بالاتری کسب کردند.

محمد طارن مدیر شرکت مدیریت مقصد بوریسلی (شرکت گردشگری اسلامی در اسکاندیناوی) در این باره گفت: ممنوعیت «ذبح حلال» در کشور دانمارک یکی از بزرگترین مشکلات است. پیدا کردن رستوران های حلالی که گرانقیمت نباشند و گوشت حلال سرو کنند در اینجا کار دشواری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha