پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین سازمان «گردشگری حلال» در یک استان اندونزی راه اندازی شد

حوزه/ نخستین سازمان گردشگری «حلال» در استان سوندای غربی در جنوب مرکزی اندونزی آغاز به کار کرده و قرار است دارای برنامه هایی از جمله آشپزخانه حلال، کلبه های اقامتی حلال و نرم افزار آموزش حلال باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thejakartapost، نخستین سازمان گردشگری «حلال» در استان سوندای غربی در جنوب مرکزی اندونزی آغاز به کار کرد.

سازمان گردشگری اسلامی و حلال شهری توسط کمیته «بیداری گردشگری اسلامی» در این استان اندونزی در حالی آغاز به کار کرده است که چند مکان باستانی و گردشگری اسلامی از جمله مرکز مسجد مرکز اسلامی «حب الوطن» به تازگی به عنوان جلوه های گردشگری جدید در این استان مورد توجه قرار گرفته اند.

سرپرست این نهاد تازه بنیاد گفت: اداره گردشگری حلال قرار است بسته های گردشگری «اسلامی» برای گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی تدارک ببیند. به علاوه برنامه های متعددی از جمله ایجاد مرکز آشپزی حلال و غذای اسلامی، کلبه های اقامتی گردشگری پاکیزه و حلال و برنامه های نرم افزاری حلال برای گوشی همراه گردشگران در این زمینه تدارک دیده شده اند.

به گفته وی غذاهای سنتی و اسلامی آماده شده در آشپزخانه حلال قرار است فاقد هر گونه آشامیدنی های حرام و مشروبات الکلی باشد و غذا به طور ویژه و دارای استانداردهای حلال خواهد بود. در این میان کلبه های اقامتی گردشگری حلال و پاکیزه نیز با رعایت تمامی استانداردهای تجارت حلال آماده شده و میهمانان اجازه پوشش های نامناسب را در فضای باز نخواهند داشت.

وی افزود: کلبه های اقامتی همچنین دارای علامت جهت قبله و لباس نماز خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha