جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سومین جشنواره سالانه «غذای حلال» ۲۰۱۸ در کره جنوبی برگزار می شود

حوزه/ در راستای تبدیل کشور کره به یک مقصد گردشگری مسلمان پسند، سومین جشنواره سالانه غذای حلال قرار است به مدت دو ماه از ۱۶ آگوست تا ۱۴ اکتبر در کره جنوبی برگزار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از capitalfm، سومین جشنواره سالانه «غذای حلال» 2018، از 16 آگوست تا 14 اکتبر به مدت 60 روز برای جذب گردشگران و بازدیدکنندگان مسلمان برگزار می شود.

این جشنواره که نخستین بار در سال 2016 برگزار شد، هدفش تبدیل کشور کره به یک مقصد گردشگری با فضای دوستانه برای مسلمانان بود. در گذشته به دلیل فقدان رستوران های غذای حلال و اقامتگاه های مناسب، گردشگران مسلمان با مشکلات زیادی در کره جنوبی روبرو می شدند اما مقامات این کشور در سال های اخیر سعی داشته اند خدمات و تسهیلاتی از جمله فراهم سازی رستوران های حلال، نمازخانه و اقامتگاه های پاک ایجاد کنند تا گردشگران مسلمان به ویژه از کشورهای آسیایی چون  مالزی و اندونزی را به کشورشان جذب کنند.

جشنواره غذا به منظور ارتقاء زیرساخت های سازگار با اسلام کره جنوبی از جمله رستوران ها برگزار می شود. در جشنواره غذای حلال امسال مجموعا 147 شرکت (123 رستوران مسلمان پسند، 24 مورد جاذبه های گردشگری و برنامه تجربی اصلی) حضور خواهند داشت که نسبت به سال گشته 27 شرکت افزوده شده اند.

یک کتاب کوپن شامل تخفیفاتی برای رستوران های مسلمان پسند و دیگر فعالیت ها و جاذبه های گردشگری نیز در نظر گرفته شده که به بازدیدکنندگان داده خواهد شد.

 

از دیگر فعالیت های این جشنواره برپایی هفته «رستوران های حلال» در کره جنوبی می باشد که قرار است به مدت سه روز از 16 تا 18 آگوست در شهر سئول، پایتخت کره برگزار شود. در این هفته سرآشپزهای مسلمان کره ای نمایش های آشپزی ویژه ای برگزار کرده و کلاس های آشپزی برای آموزش غذاهای سنتی کره ای به سبک حلال تشکیل خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha