جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسلام هراسی در کره جنوبی، وضعیت پناهندگان را دشوار ساخته است

حوزه/ مردم کره جنوبی به دلیل ناآگاهی، شایعات اینترنتی و اخبار رسانه های تلویزیونی دیدگاه غلطی نسبت به پناهندگان یمنی که اخیرا به کشورشان آمده اند دارند و اسلام هراسی به مشکلی پیش روی پناهندگی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، اسلام هراسی در کره جنوبی سبب افزایش واکنش های منفی و تعصب گرایانه علیه پناهجویان در سال های اخیر شده است.

درحالی که بیش از 550 پناهجوی یمنی اوایل سال اخیر به جزیره جیجو در کره جنوبی وارد شده اند، بسیاری ساکنان این جزیره سوء برداشت های ناباورانه ای در رابطه با پناهجویان مسلمان دارند و حتی با برگزاری تجمعاتی خواستار بازگرداندن آن ها می شوند.

یک مغازه دار 59 ساله کره ای بر این باور  است که یمنی ها ترسناک هستند، به زنان در کشور او تجاوز می کنند و مشاغل کره ای ها را از آن خود کرده اند. وی از ورود به منطقه زندگی مسلمانان یمنی می ترسد.

دیدگاه های این مغازه دار کره ای نتیجه شایعاتی است که از مردم شنیده یا آنچه در تلویزیون یا شبکه های اجتماعی برایش نمایش داده اند. و به گفته کارشناسان موارد مشابه زیادی درمیان مردم کره جنوبی به چشم  می خورد که به دلیل ناآگاهی و فقدان دانش درست از دنیای بیرون علیه مسلمانان و پناهجویان موضع می گیرند.

وضعیت پذیرش پناهندگان در کره جنوبی بر روی رقم 4% است. از سال 2994 تا ژوئن 2018، 42 این کشور 42 هزار پناهنده را پذیرفته است. از میان 20 هزار و 974 درخواست پناهندگی تنها به 849 نفر پناهندگی داده شده است.

اسلام  هراسی  در کره جنوبی تازگی ندارد

جزیره جیجو 600 هزار نفر جمعیت دارد و بیش از 90% مردم این جزیره به اسلام هراسی دچار هستند. گسترش روایات دروغین و تبلیغات ضداسلامی اینترنتی باعث گسترش اعتراضاتی در کره جنوبی شده اما ایل لی یک وکیل حقوق بشر معتقد است که اسلام  هراسی  در کره جنوبی تازگی ندارد.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که گسترش اطلاعات غلط و عدم دخالت دولت به این موضوع دامن زده باشد.

لی می گوید: یک پدیده قدیمی در کره هست که مردم همیشه خارجی ها را برای تمامی مشکلات سرزنش می کنند. اگر حقوق شان کم شود می گویند مهاجران مشاغل را اشغال کرده اند. اگر امنیت زنان به خطر بیافتد آن ها می گویند که با ورود پناهندگان وضعیت بدتر خواهد شد.

وی افزود: اما در رابطه با پناهجویان یمنی یک دیدگاه ضداسلامی قوی شاهد هستیم. مشکل از آنجایی است که بیشتر مردم کره تا کنون با مسلمانان زندگی نکرده و هرگز هیچ مسلمانی را ملاقات نکرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha