جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

حوزه/ گعده های ایده پردازی طلاب استعدادهای برتر حوزه های علمیه در ادامه برنامه های سومین اردوی علمی- تخصصی استعدادهای برتر و با هدف استفاده از نظرات خلاقانه طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، گعده های ایده پردازی طلاب استعدادهای برتر حوزه های علمیه در ادامه برنامه های سومین اردوی علمی تخصصی استعدادهای برتر و با هدف استفاده از نظرات خلاقانه طلاب، در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شد.

در این برنامه، طلاب در قالب چندین گروه به ایده پردازی پرداخته و ضمن تبادل نظر با یکدیگر به ارائه نظرات کاربردی و هدفمند پرداختند و ایده های بکر و خلاقانه خود را در زمینه مباحثی همچون نخبه پروری با تاکید و تکیه بر نظام تحولی حوزه های علمیه، بهره گیری از ظرفیت های استعدادهای برتر حوزه و چگونگی بهره مندی از ظرفیت های موجودی حوزوی به هم اندیشی پرداختند.

«نقش نخبگان حوزوی در تعامل جامعه کارشناسی با نهاد صدور فتوا»، «افزایش منزلت اجتماعی رشته های حوزوی»، «تفکیک بخش های تولید، تبلیغ و اجرایی در حوزه»، به همراه طرح «آغاز پذیرش حوزه علمیه از مقاطع ابتدایی» از جمله ایده ها و طرح هایی بودند که طلاب در زمینه آن اظهار نظر و بر اهمیت آن در فضای امروز حوزه تاکید کردند.

گروه دیگری از طلاب نیز با ارائه ایده هایی خواستار ایجاد تشکیلات جهادی استعدادهای برتر در جهت تحول نظام آموزش حوزه بودند و در زمینه فعالیت های بروز، خلاقانه و نو همچون راه اندازی استارتاپ های استعداد برتر جهت رفع مشکلات آموزشی، فرهنگی و یا  افتتاح پارک دانش افزایی حوزه های علمیه در راستای پیشبرد دیگر اهداف نوین حوزه ابراز امیدواری کردند.

جمع دیگری از طلاب نیز با اعتقاد به این که رویکرد تربیتی و بلند مدت با مدیریت طلاب مستعد، بهترین نسخه برای تحول است، ایده هایی همچون اصلاح کتب آموزشی فلسفه در حوزه با تاکید بر رویکرد تاریخ فلسفه تطبیقی و بازنویسی کتب مکاسب بر اساس نظم منطقی و ادوار تاریخی را ارائه و در زمینه اصلاح نظام آموزشی حوزه به تبادل نظر پرداختند.

همچنین به کارگیری طلاب جوان استعداد برتر برای فقه مشاغل خُرد و روزمره، تدوین روش استنباط بر اساس اصول فقه برای کلیه رشته های علوم انسانی و اصلاح شیوه زمانبندی امتحانات پایان سال حوزه از دیگر ایده ها و نظرات طلاب مستعد بود.

شایان ذکر است؛ سومین اردوی علمی تخصصی استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور از سه شنبه نهم مردادماه آغاز شده و همچنان تا دوشنبه 15 مرداد به مدت یک هفته با برگزاری نشست ها و گعده های علمی، برگزاری جلسات و نشست های ایده پردازی، اجرای برنامه های فرهنگی، زیارتی و دیدار با علما و بزرگان ادامه پیدا می کند.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha