شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام یاوری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در دوره دانش افزایی مدرسین تاریخ سیاسی معاصر ایران و سیره سیاسی و اجتماعی معصومین(ع) مدارس علمیه برادر حوزه علمیه خراسان به تشریح نظرات و تفکرات مقام معظم رهبری، پیرامون مبانی سیاسی معصومین(ع) پرداخت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام یاوری، در دوره دانش افزایی مدرسین تاریخ سیاسی معاصر ایران و سیره سیاسی و اجتماعی معصومین(ع) در مجتمع فرهنگی آموزشي جوادالائمه(ع) گلبهار، گفت: سرتاسر زندگی ائمه اطهار(ع) در طی 250 سال، همانند زندگی یک انسان در طی 250 سال با یک هدف و نیت و تاکتیک های مختلف، برای تشکیل حکومت اسلامی است.

وی در ترسیم دیدگاه های مقام معظم رهبری، ابرازکرد: طرح عنوان کلیدی انسان 250 ساله در خصوص مبارزات سیاسی معصومین(ع)، از زمان حضرت علی(ع) تا غیبت صغری، از ابتکارات و نظرات عمیق رهبر معظم انقلاب است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: باید سرتاسر زندگی گهربار ائمه اطهار(ع) در طی 250 سال را علاوه بر نقش امامت و جانشینی پیامبر(ص) و هدایت و راهنمایی مردم و جامعه، یک فعالیت و مبارزه حاد سیاسی نگریست.

وی در تبیین مفاهیم کتاب انسان 250 ساله، عنوان داشت: حضرت آیت الله العظمي خامنه ای در این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه(ع) است و با ذکر وقایع تاریخی دوران حیات ایشان، به تحلیل وقایع با نگاه کلان می پردازد.

گفتنی است، نخستین دوره دانش افزایی مدرسین تاریخ سیاسی معاصر ایران و سیره سیاسی اجتماعی معصومین(ع) در سال جاری، با حضور اساتید مدارس علمیه برادران خراسان، در مجتمع فرهنگی آموزشي  جوادالائمه(ع) برگزارشد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha