شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دلدار

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اهالی تفکر و اندیشه، گفت: این افراد، کتاب انسان ۲۵۰ ساله که بیانات رهبر معظم انقلاب است را بخوانند که با تدبر در زندگی همراه می شود و با نگاهی تشکیلاتی به آن می توانیم زمینه شناخت و الگو برداری صحیح از زندگی را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی جان دلدار در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با عرض تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت : تأثیر شگرف شیعه و پیروان مکتب جعفری بر کسی پوشیده نیست و  امروزه، در هر جایی که بحث مبارزه با استکبار جهانی مطرح است، جریان شیعه در آن نقش دارد.

وی  با اشاره به حدیث از امام صادق علیه الاسلام که فرموده اند: «لَيسَ مِن شِيعَتِنا مَن قالَ بِلِسانِهِ و خالَفَنا في أعمالِنا و آثارِنا/ شيعه ما نيست، آنكه به زبان دم زند امّا در عمل برخلاف اعمال و كردار ما رفتار كند» افزود: حضرت در این حدیث مرز بین محب و شیعه مشخص کرده است، که پا جای پای امام معصوم علیه الاسلام می گذارد و محب به کسی می گویند که دوستدار امام معصوم علیه السلام است.

مدیر مدرسه علمیه رضوی بیرجند در بخشی دیگر با اشاره به روایت «کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا» خاطرنشان کرد: در این روایت اشاره دارد به اینکه زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما، چراکه مبلیغین و محبین شیعه در تمام ابعاد تبلیغی، اخلاقی و فرهنگی مذهب باید الگو و زینت جامه باشند.

وی با اشاره به اهالی تفکر و اندیشه، ابراز داشت: این افراد، کتاب انسان 250 ساله که بیانات رهبر معظم انقلاب است را بخوانند که با تدبر در زندگی  همراه می شود و با نگاهی تشکیلاتی به آن می توانیم زمینه شناخت و الگو برداری صحیح از زندگی را داشته باشیم.

حجت الاسلام دلدار  یادآور شد: ترویج سبک زندگی اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و مبلغان و روحانیون  باید در این عرصه با الگوبرداری از امام صادق(ع) زمینه ی احیا و گسترش علوم مختلف را در جامعه فراهم کنند.

وی با اظهار ندامت از شناخت کافی نداشتن از زندگی امام صادق (ع )، خاطرنشان ساخت: کم کاری در کرسی های آزاد اندیشی سبب شده است که به خوبی نتوانیم شخصیت امام صادق(ع) را برای مردم و حتی روحانیون بشناسانیم، که این امر نیاز به اندیشه و تفکر و بالا بردن اطلاعات مربیان و مبلیغین است که بتوانند آنطور که شایسته است ایشان را به جامعه اهل تشیع معرفی کنند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: هر قدر باور های دینی گسترش و ارتقا پیدا کند، سبب افزاش اقتدار نظام و در نهایت سبب ترس و خوف جبهه استکبار جهانی از  حکومت اسلامی خواهد شد،که باید در این زمینه دنیا را مدینه ی فاضله ای قرار دهیم تا با گسترش عدالت پذیری در جامعه و الگو قرار دادن زندگی ائمه  سبب حضور حضرت مهدی (عج) شویم.

وی خاطرنشان کرد: منتظر و سرباز واقعی کسی است که همه ی اعمال و رفتارش را در جهت قرب الهی و تلاش برای حضور آن حضرت نمایش می دهد.

مدیر مدرسه علمیه رضویی بیرجند تاکید کرد: ما باید حوزه علمیه را به سمت و سویی ببریم که الگوی باشند تا مورد خطاب به نمایندگان امام صادق(ع) قرار گیریم و الگوهای رفتاری ما امام و پیشوایان ایشان هستند.

وی یکی از راهکارهای رسیدن الگو شدن حوزه علمیه را تحقیق و پژوهش علمی در آیات و روایات دانست و افزود: باید زمینه پژوهش در حوزه علمیه را به سمت استفاده کاربردی آیات و روایات در جامعه و تاثیر آن در زندگی تبدیل کرد.

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: رمز موفقیت حوزه ها الگو شدن از لحاظ علمی در دنیا و تلاش برای خلق نو آوری برای یادگیری مباحث کاربردی زندگی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha