پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جشنواره جایزه ادبی «یوسف»

حوزه/ مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: هشتمین دوره جشنواره جایزه ادبی «یوسف» که در قالب داستان کوتاه دفاع مقدس می باشد در استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، سردار غلامعلی کفاش، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر در جمع خبرنگاران، گفت: به منظور انعکاس و انتقال میراث هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، هشتمین جایزه ادبی «یوسف» که در قالب داستان کوتاه دفاع مقدس می باشد در سه بخش اصلی داستان ارسالی «دفاع مقدس»، «دفاع از حریم اهل بیت (ع)»، «مقاومت و بیداری اسلامی» برگزار می شود.

کفاش ضمن بیان اینکه این جایزه به نام شهید یوسف ملک ‏شامران، از نویسندگان شهیدِ دفاع مقدس، نامگذاری شده است افزود: جایزه بخش ویژه با موضوع «مقاومت 45 روزه» و « حماسه فتح خرمشهر» می باشد که بخش جایزه ویژه به طور مجزاء داوری، و به دو اثر برتر در این بخش جایزه جداگانه اهداء خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به ویژگی های بومی هر استان، پرداخت به حماسه آفرینی های رزمندگان هر استان در عملیات ها و یگان های استان، دستاوردهای استانی دفاع مقدس و تبعات این حماسه آفرینی در استان، شخصیت های شناخته شده دفاع مقدس استان امتیاز ویژه خواهد داشت تصریح کرد: داستان های منتخب ویرایش، و در مجموعه ای چاپ خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر خاطر نشان شد: داستان های ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه ای منتشر شده باشد.

کفاش با بیان اینکه تعداد صفحات آثار ارسالی، از 15 صفحه (حدود چهار هزار کلمه) نباید تخطی کند یادآور شد: نام و نام خانوادگی، تحصیلات، آدرس، محل سکونت، آدرس الکترونیکی و شماره تماس ملزوماً باید در انتهای داستان ارسالی درج شود.

وی ضمن بیان اینکه این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار می شود گفت: جوایز نفر اول را سه میلیون ، نفر دوم دو میلیون، نفر سوم یک میلیون تومان و جایزه بخش ویژه مقاومت برای نفر برتر دو میلیون و نفر تقدیری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

کفاش با ذکر زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی در آذرماه 1397 گفت: علاقمندان آثار خود را با توجه به تمدید زمان ارسال آثار، حداکثر تا 15 شهریور ماه  به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر واقع در خیابان سیراف، جنب درمانگاه سابق حضرت ابوالفضل(ع) یا به آدرس الکترونیکی bonyad.bushehr1391@gmial. Com  ارسال نمایند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره تماس 07733331987 مدیریت ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  استان بوشهر تماس حاصل فرمائید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha